It Was the Best of Times, It Was the Worst of Times.

0kommentarer

Idag har jag städat, det är en mycket vardaglig sak att göra. eller inte om man gör det på mitt sätt, jag måste alltid städa sådär mycket när jag städar. Plocka med saker, byta plats på saker, slänga grejer osv osv.

Varje gång jag städar så hittar jag någonting, oftast är det bara någonting litet, men alltid är det någonting som får mig att sätta mig ner en stund och bara titta och minnas. Tänka tillbaka ett slag.

Idag blev det lite extra mycket sånt eftersom jag bestämt mig för att packa upp de två kartonger som stått och skräpat i ett hörn i två månader. Det var de två sista kartongerna från lägenheten där jag tillbringat tre år när jag gick gymnasiet. I dem hade jag bara slängt ner allting jag haft på väggarna, och alla fotografier jag haft i bokhyllan och annat skräp, jag gick igenom allting idag.

När jag började gröta runt i låda ett så insåg jag att jag inte behövde packa upp den, för där i låg alla mina skolsaker från gymnasiet (och Ja, jag är en tönt som har sparat allting). Jag bestämde mig för att den lådan skulle förbli packad och sen undangömd någonstanns tills den dag jag flyttar igen, då kommer den förmodligen att hamna i ett garage någonstanns och där får den stå tills det börjar regna in och den förstörs av mögel och annat äckel. ¨

Jag grävde mig ner i låda två, vid första anblicken så såg jag bara skräp, och jag började fundera på varför jag hade plockat med all skit från stan, men när jag tittade närmare så hittade jag en hel skock med känslomässiga skatter, allt jag plockade upp ur lådan gav mig en massa minnen och ett slag blev man nästan lite irriterad för att man sparat så mycket på grund av sentimentalitet.

I en låda hittade jag även min älskade magic8ball som min vän och medarbetare Jenny gett mig, den var nästan det enda som fick komma upp ur låda två också, allting annat slängdes ner i låda ett för att få ligga och lagras där i några år. För känslomässiga skatter är som bra vin eller ost, det måste lagras i många många år innan de blir riktigt bra.

Nu har jag iallafall packat ihop min låda, jag kastade ner en hel massa saker där, saker som ska få ligga och lagras några år i källaren. 

Jag hör av mig när jag har grävt upp skatten igen.

Kommentera

Publiceras ej