Take a chance on me.

1kommentarer

Nyårsafton, jag ligger i min säng och lyssnar på bohemian rhapsody med queen (kan det om möjligt vara den bästa skrivna låten någonsin?)

Julafton for förbi, jag somnade kring morgonen och tillbringade dagen med att antingen äta eller sova om vartannat. På kvällen så dracks det sprit och någongång under natten föll jag ner i en berusad och lättstörd sömn.
Juldagen for förbi den med, vi drack och vi sjöng och vi gick ut på krogen så som det förväntas av en. Den kvällen började någongång vid åtta, 7 timmar och ett stort svart hål i minnet senare så somnade jag, även där föll jag ner i alkoholens dimmiga och oroliga sömn (jag har aldrig varit bra på att sova onykter).

Men nu är det nyår, med allt vad det innebär.
Är det idag som vi ska sitta och tänka på vad vi har gjort under året? är det nu vi ska önska bort allt det dåliga och arkivera allt det bra.
Det är nu jag ska sitta och småle åt studenten och alla de världelösa jobb jag haft under året, är det nu som jag ska förtränga det faktum att jag faktiskt flydde landet ett slag och att jag blev olyckligt bekant med en del människor som inte varit bra för mig. Att hela min värld vändes upp och ner för ett slag och precis när jag fått tillbaka allting på rätt plats så kom någonting och skakade om den igen.

Men det enda jag kan tänka när jag ligger nerbäddad i min säng på nyårsafton är på att jag inte orkar. Förra året skrev jag ett inlägg om att vi har för mycket förhoppningar på vad det nya året ska ge oss, jag står fortfarande för samma sak, men skillnaden är att jag i år inte ens orkar bry mig om att det är nyår. Jag är förkyld och trött och har tappat all vilja. För mig är det vilken dag som helst, och i morgon är det den första dagen på en ny månad, precis som vanligt.

Nu ligger jag och matar gamla godingar på tuben och tar det lite chill ett slag. senare kanske jag återfår lite motivation, fast jag tvivlar. just nu vill jag bara bli av med min hosta.

Gott nytt år vänner, fiender, bekantingar och alla ni andra där ute. 

                                           
                                                         My Way. Årets bild .                                 
                                                     

1 kommentarer

jenny

05 Jan 2009 00:53

åh, jenny är stolt över att vara en del av årets bild!

Kommentera

Publiceras ej