so this is Christmas?

0kommentarer

So you think you can stone me and spit in my eye.
So you think you can love me and leave me to die.
Oh, baby, can't do this to me, baby,
Just gotta get out, just gotta get right outta here.
                                                                  - Queen, Bohemian rapsody


30/11 2008.
Den sista november, och julyran är över oss något så fruktansvärt. I morgon är det den första december, 24 dagar kvar till julafton. osv. osv.

Det är terrorister och demonstranter överallt, de tar över flygplatser och torg, de spränger byggnader och dödar oskyldiga.
Här sitter jag i mitt rum och lyssnar på musik och tittar på min lilla julstjärna som mamma har hängt upp i fönstret, jag kunde inte bry mig mindre om alla dessa terrordåd och protester.

Jag har annat i huvudet, som vanligt, det enda jag just nu kan tänka på är hur mycket jag vill att detta år ska ta slut, detta år har bara varit turbulent, som en flygresa som gick lite snett.

Det började fint, med ett bra nyårsfirande med några barndomsvänner, Det var starten på min resa, jag trodde att jag var på väg till ett paradis. När planet lyfte så var jag väldigt positiv,  visst fanns det luftgropar men det var inget allvarligt.
Någonstans på resan så började saker gå snett, vi kom ur kurs visste inte vart vi skulle ta vägen. Det fanns ingenstans att krascha så resan fortsatte, tills nu då vi har landat på en ö i havet.

Det är ingen ful ö, den är bara väldigt annorlunda, här simmar fåglarna i havet och fiskarna går omkring på land och lyfter på hattarna för varandra och utbyter trevliga hälsningsfraser. Solen den skiner, men vi är lite för vilsna för att orka bry oss om den. Det enda vi bryr oss om är hur vi ska ta oss härifrån, det är ingen idé om vi hade kunnat tänka lite mer klart så hade vi sett det.

Vi är fast här, men vad gör det? det skulle kunna vara ett paradis bara man dammar av den gamla palmen som står och skräpar,  om vi sätter upp våra solstolar (som vi i äkta martin timell stil har byggt ihop av gamla flygplansdelar) och sätter oss ner och har det skönt ett slag istället så kunde detta vara ett riktigt paradis.

Jag svammlar igen, jag gör oftast det när jag har lite för mycket i mig, jag lovar jag har inte ätit några skumma svampar idag.  Det jag skulle säga var mest att detta år sög jag sätter mina pengar på nästa.

I vanlig ordning så återkommer jag när jag har listat ut vad det är jag vill.

Kommentera

Publiceras ej