Still waiting for the ketchupeffect.

0kommentarer

Jag känner att det har varit alldeles för mycket konstiga inlägg här på sistonde, men jag antar att jag är inne i en konstig period av mitt liv. Jag får be er kära läsare om ursäkt för det! Men det har helt enkelt hänt för lite på sistonde för att jag ska få någon inspiration till att skriva någonting.

Här om veckan var jag på arbetsförmedlingen, jag var där för att prata om mina ansökningshandlingar med A som brukar hjälpa mig. Hon sa att det brukar vara lite ketchupeffekt på det där med arbeten, först så får man inte ett endaste arbetserbjudande på flera månader, sen så vill alla ha en på samma gång och då ringer telefonen sig varm.

Jag har tänkt på det hon sa, Ketchupeffekten, den funkar fan på allt. Först har man ingenting, sen har man mer än vad man behöver, och då helt plötsligt så tar det slut i flaskan och man får börja på en ny. Där flyter allting på jättebra till en början men sen blir det segt, man fastnar i sin egen flaska, man tror att det är slut och helt plötsligt så börjar det att rulla på igen, och då kommer allting på en gång.

Det är väntan som är det jobbiga i ketchupeffektens värld, tänk dig att du är jättehungrig, du ska sätta dig ner och äta någonting men du MÅSTE ha ketchup. Du plockar fram ketchupen och ser att den håller på att ta slut, men du vill ha det lilla lilla som finns kvar, du vänder flaskan upp och ner och skakar lite, det kommer ingenting. Sen kommer det litegrand, och tills slut så har du nästan allt från flaskan på din tallrik. Då är ju maten förstörd och du kan inte äta den, för det är helt enkelt för mycket ketchup.

Allt i livet blir förstört av den där jävla ketchupeffekten! Det är dags för SMBV (ni som inte redan vet vad det är borde skämams!) att gå in och göra någonting åt detta! Less is more som man brukar säga. och ketchupeffekten är fan inte välkommen i min värd längre.

Så tills vidare, fridens. och fortsätt bekämpa ketchupeffekten!

Kommentera

Publiceras ej