Run run run

0kommentarer

When I jerk away from holding hands with you
I know these habits hurt important parts of you
Remember when I was sweet and unexplainable
Nothing like this person
Unlovable

                                                                        -Tegan & Sara, Back in your head



Allting gå på repeat just nu, Samma låtar, samma filmer, samma böcker.
Det är liksom som att allting bara är en dålig kortfilm som spelas om och om igen.
Det händer ingenting nytt, det dyker aldrig upp någonting spännande, allt är bara en grå massa som flyter omkring och får oss att tro att allting är som vanligt.
 
- Trodde jag, egentligen är det helt tvärtom, egentligen händer det så mycket hela tiden så jag hinner inte ens reflektera över det. Alla förändras ständigt och varje dag är kantat med ett nytt äventyr.
Jag börjar misstänka att det är jag som har fastnat på repeat för att ha någonting att göra, ha en egen liten skyddad värld, för om allting är samma hela tiden så vet jag vad jag får. Eller?

Jag tror att jag ska ta lite sommarlov, från vad har jag inte riktigt kommit fram till än. Men jag tror att det är den gråa massan, för det är den jag har på repeat. Varför kan man då undra, en grå massa är väl ingenting att komma med, jag har dammråttor under sängen som är roligare.
Men den gråa massan är den trygga massan.

Jag tror bestämt att jag ska sluta knarka och gå på semester. Efter det kanske mina tankar går att förstå.
Eller kanske inte, men jag ska göra ett försök till att skriva någonting vettigt nästa gång.

Jag har till och med ett citat i min samling som passar bra in här.

-MItt psyke, jag vet inte vart det är..
- Det är på semester älsking
(i vanlig ordning så var det bara roligt när man var där)



Bus


Tills nästa gång, Fridens liljor på er.

Kommentera

Publiceras ej