I Try

0kommentarer

Skärp er! Skaffa ett jobb, klipp håret, använd bordsskick,
lyft på fötterna när ni går och sluta dräggla efter Björn Gustafsson.
Inse att ni är dödliga och var inte så jävla fräscha hela tiden!
Torka bort den där äckliga mascaran som är i överflöd
och sen så ska ni veta att era tatueringar en dag också blir rynkiga 
Så ska ni inte tro att ni är någonting bara för att ni kan ladda ner en mp3-fil.
Men framförallt: BLI INTE BITTRA!!
                                                 -
Pia Johanssons råd till 80-talisterna - Parlamentet 2009

 


Ketchupeffekten skrämmer mig lite. Hur kommer det sig att man först inte har någonting, sen har man allt?
När man har allt så försvinner det lika fort igen om man är girig, det går liksom aldrig att vinna, man måste alltid göra val, prioritera, tänka, pussla och stressa för att räcka till.

Kan man inte bara ha tillräckligt med saker runt omkring sig, vara nöjd med det och ändå hinna få åtta timmars välförtjänt sömn?
Nu menar inte jag att jag stressar ihjäl mig här, men jag behöver fler timmar för att hinna med saker. I kategorin saker så räknar jag in, jobb, familj, vänner, framtidsforskning, plugg, kalasande, kanske någon form av intresse (mynt,frimärks eller fjärilssamling vore skoj!) samt egen tid för mig själv, då jag kan planera hur jag ska hinna med allting.
Varför ska man ha kakan och äta den?

Förut så trodde jag att jag kunde köpa nya kakor, sen insåg jag att det enda kakor gör för en är att sätta sig på magen (alternativt låren) och hur trevligt är det att varken få äta eller ha kakor utan att bli tjock? eller gapa efter för mycket och mista hela stycket?
Inte så kul skulle jag vilja påstå, därför har jag börjat skaffa mig olika avlastningsplatser, dit vi åker för att ta igen sömn och andas ett slag.

Platser och aktiviteter som alltid är förstahandsprioriteringar, det är mycket lättare att välja när man vet vad man måste ta först!


var det någon som märkte när våren kom?



Mitt namn är alexander kyckling - En mästare på cykling


Som honung för själen


Det viktigaste är inte att vinna, det är att ha roligt!

Det skulle ju bli dansdansdans

Och som vanligt så är det inte personen på bilden som har skrivit brevet.

 

Farväl, på återseende!

Kommentera

Publiceras ej