outcast

0kommentarer

so who's it gonna be, what am I gonna do as an outcast?
and how am I gonna know, is someone gonna show me the outcast?
and though I may seem confident the plain truth is that I'm scared,
yeah, shitless, ohh
I'm losing sight
                                       
outcast- Timo Räisänen


Jag skulle nästan vilja påstå att sommaren alldeles alldeles strax går i mål, snart släpper träden sina löv och bönderna plöjer sina åkrar. Inte för att jag vet ifall det är hösttecken, men för alla er andra verkar det vara så.
Jag märker att det är höst då jag måste ta fram timo ur arkivet, Dag och natt snurrar han på min stereo, i bilen eller i mp3:n.

Hans musik och texter omger mig som en varm filt och jag tänker tillbaka på de senaste två månaderna. Jag funderar på att göra en summering av sommaren, men jag vet inte vart jag ska börja.

Sommaren 2010

Vin, vin och ännu mera vin.
Glada studenter
Värmebölja
Kärlek och musik
Festival
Konsert
Långa nätter
Regn
Promenader
Filosofi

och sist men inte minst, flyttkaos. jag bor i kartonger just nu, jag har mer damm under sängen än vad hela kungahusets vind bjuder på.  och ändå kommer det dröja minst två veckor till innan jag kommer att ha ett permanent boende.
Det är då skräcken kommer in, det är då jag måste fråga mig den frågan som jag undvikit hela sommaren "Kristin, vad ska du göra i höst?" snälla hjärnblödning, jag är för ung för att dö!

Tills jag listat ut vad jag håller på med så ska ni få en bildorgie från se senaste veckornas äventyr, resten av sommarbildern har flyttat hemifrån.


Siddan börjar bli stor

sommarkärlek

Flyttsmuts

Smugglarpippi

"år av hasselnötter"

barndomskärlek i Älvkarleby

sommarkärlek

Posering

in i dimman

Gullet och odjuret

Fulfrukost i pråstgården

Söndagspromenader, i vått och torrt!






en något annorlunda Kräftskiva


Avslutningsvis: "Det finns ett helt hav därute och vi sommar omkring i MYRAN, jag vill bara spola ner alla kanariefiskar!"

Kommentera

Publiceras ej