All by myself

0kommentarer

Nu har jag hängt med mig själv, jag tog en tur genom norrmalm mot stallsiken, kollade sko kanonen och gick sedan över till babyproffsen och möttes av ett dilemma, vilket skötbord vill vi ha/är mest praktiskt. Har kollat Ikea tidigare och de hade inte ett endaste som skulle funka, problemet är att jag har en man som är två meter lång vilket innebär att allting hos oss måste längdanpassas så jag måste ha med honom och mäta allting med hans längd.

Barnvagnsletandet var verkligen en mardröm, för fallriskens skull så är det väl bra med en låg vagn men Olsson såg ut som han höll i en leksaksvagn oavsett vilken modell vi provade och efter allt klämmande och kännande så hade vi till slut enbart 2 att välja på (som höll måttet för alla de de krav vi hade plus höjden) varav den ena var gjord av så mycket plast att den skulle smälta om vi glömde den i solen.

Livets små strider alltså, sedan bjöd jag mig själv på lunch på Max, delifresh kycklingburgare, sallad och vatten satt som ett smäck. Gick sedan vidare till Elins esplanad och drog ett varv innan jag vandrade hem. En lagom sväng med massor av folk att stirra på!

Nu är jag tillbaka i soffan och har sett en dokumentär om två män som skaffade barn genom en surrogatmamma, början av en dokumentär om kvinnor som är besatta av att få en dotter (de hade alltså allihopa mellan 4-8 söner var men det duger inte) byte dock till lyxfällan jag ser ett mönster i mitt val av TV, dokumentärer och program om människor är strålande!

Nu är jag hungrig igen och hon i magen har verkligen löpt linan ut idag och ligger och gör kullerbyttor i magen, än så länge är det inte så hårt men lagom.
Ska gå och utfordra mig själv med vad vi har hemma och så får vi se vad vi roar oss med resten av kvällen.

(på Max hade de en vidrig och obehaglig varelse som skulle roa barnen och ge mig kalla kårar, jag får lite panik av folk i heltäckande kostymer!)

Kommentera

Publiceras ej