Dagen innan fredag

0kommentarer

Jag kan inte annat än säga att den här dagen har varit hemsk, inte enbart men övervägande.
Gick till praktiken i morse, när jag kom dit så började jag kallsvettas och var yrslig. Men dagen körde igång och en hel del kroppsvätskor tenderade att hamna på mig men det finns både vatten, tvål och tvättmaskin! Sen körde vi vidare med andnöd som gjorde att jag mer än gärna hade spytt, valde att inte göra det då jag tröttnat på mänskliga vätskor men jag mådde riktigt illa, tror att jag under arbetet stressade upp damen där inne och dessutom i tron att jag är lika smidig som innan överansträngde tjockismagen så jag började igen och fick hålla mig i diskbänken för att kunna stå.

Utnyttjade min praktikantstatus och skötte en matning och städade och servade frukostätarna. Sen lyssnade jag på min kropp och tog det nästintill extremt lugnt resten av dagen. Det var såklart en hel massa annat som bidrog till att morgonen var rörig men det hoppat vi. Istället så läste jag journaler för att förbereda mig inför onsdagens lärarbesök som brukar komma med en hel del frågor om verksamheten. Gick hem och tog hand om disken, gjorde mig lite lunch, åt den och somnade på soffan.

Har varit helt slut i kroppen så jag har inte gjort någonting förrän nu, packade väskan inför resan imorgon, rena kläder att dra på sig innan jag går till tåget då jag inte hinner hem och duscha emellan och även om man har arbetskläder så blir man rätt äcklig framförallt om man är mig och blir varm vid minsta ansträngning!

Det var väl det, ska göra något att äta till lite middag nu, skulle gissa att det inte blir så avancerat eftersom jag är ensam.

(åter igen så tackar vi dagens teknik för att vi får ta del av nyheter från byn, lillen har klippt sig och förvandlats till någon form av don juan)

Kommentera

Publiceras ej