Helg

0kommentarer

Så var det lördag, det där med att sova länge fungerade inte riktigt med min biologiska väckarklocka som jag inte kan stänga av.. Men till strax innan sju fick jag sova så det var ju ingen megatidig väckning. Vaknade halvt i panik då jag eftersom jag åt mycket salt igår rubbade lite på vätskebalansen (ni vet envisa celler och allt det där) och resultatet blev att jag sprungit upp och druckit femtioelva gånger inatt men var för lat och sovande för att kasta vatten. Resultatet på det blev i sin tur att jag vaknade av en sinnessjuk smärta i höftbenet av kissnödighet. Det var en ny intressant upplevelse.

Sen uppgången har jag städat badrummet dock inte duschen då det tenderar att bli lite dåligt med syre när man låser in sig i duschkabinen ihop med kalkosan och jag törs inte svimma häromkring när jag är ensam. Annars så borde jag dra ett varv med dammsugaren, damma lite och diska den lilla disk jag samlat på mig. Istället så har jag ätit frukost och intagit soffan, idag när det är lugnt så känner jag den lilla avkomman, misstänker att jag varit lite för upptagen och disträ de senaste veckorna för att märka de små små sparkar hon ger ifrån sig. Nu har jag dock legat i soffan med linnet uppdraget och tittat på magen, känt en liten stöt och sen sett höger sida precis bredvid magen vibrera.

Det påminner lite om när det i jurassic park kommer en stor dinosaurie och man ser vartenglas vibrera, det är helt tyst och stilla och helt plötsligt blir det ett boom inifrån (en liten liten spark) och så ser man hur foten/huvudet/armen, vad vet jag, trycks ut så att en liten knöl sticker ut och när den försvinner så vibrerar det till.

Sen de första vibrerande rörelserna kom så har hon legat och tidvis sparkat till mig, ligger jag på sidan så kittlas det och ligger jag på rygg så varierar det i styrka, ibland kan hon få in en riktig stöt. Jag är fascinerad både över hur det ser ut och känns men även över hur hårig mage jag fått, den är helt luden med blonda vilda hårstrån.

Ska gå och klä på mig och sen knalla ut i världen ett slag tror jag.

(det är såhär vi hängt de senaste två timmarna, lyckades fånga en av sparkarna på film som Farzan ska få ta del av när han kommer hem till oss igen)

Kommentera

Publiceras ej