MVC

0kommentarer

Jahapp, just min tur, det är drop in på provtagningen här, jag springer från skolan lååångt innan jag har tid hos barnmorskan, vad händer? Jo jag finner en lapp på dörren om att hon är på semester idag. TUSAN, jag och labbet har nämligen helt olika tider och nu måste jag höra hur jag ska göra för att få mina prover tagna. Och så missar jag massa skola, inte min dag nu. Det var heller inte lönt att springa upp till skolan igen enbart för att vara där en kvart och sen springa ner igen.

Så nu sitter jag i väntrummet och stirrar på folk, det är mest pensionärer här som ska till sjukgymnastiken. Men det är ju alltid något att titta på.
Jag valde att åka hit ensam idag, förra besöket ville jag vara ensam för att själv få en uppfattning av vår nya BM och nu har vi varit långlediga så jag såg ingen anledning i att D skulle vara borta från jobbet det första han gjorde när an kom tillbaka. Det blir väl som vanlig, lite klämma och känna, lyssna på hjärtljud och ställa massa frågor.

Jag vet inte vad mannen har för nöje av att vara med faktiskt men det är upp till var och en, på ultraljuden så får han iallafall ut något av besöket, resten tenderar att enbart handla om mig och mina inre organ, kanske inte så kul att sitta med och lyssna på. Vi får se hur han gör på resterande besök.

Och nu blev jag hungrig och illamående också, ska tillbaka till skolan efter detta och äta min lasagne som jag panikartat fick slita ur frysen imorse då jag insåg att jag måste äta något idag.

Nu är det bara en kvart kvar tills jag får komma in, woppi!

(den andra lilla påskkärringen som kom på besök i torsdags)