Söndagsångest

0kommentarer

Just precis, det var längesen man kände sig så, i vanliga fall så börjar mina måndagar antingen klockan 11.00 eller så är de helt lediga. Men imorgon så är det klockan 10.00 på ett helt nytt ställe, känns skönt att inte behöva komma så tidigt med tanke på att morgonrutinerna inte brukar ha tid för en vilsekommen praktikant.

Det brukar inte ta så lång tid att komma in på nya ställen om man möts av tillmötesgående personal, så vi får se imorgon vad det är för nytt folk jag får träffa. Dock är det alltid ångestladdat att släppa kanten på den trygghet man har, speciellt nu när man har ett fast schema i skolan och dagarna och veckorna rullar på i fasta rutiner. Nu blir det nytt schema i några veckor som kommer variera morgon, middag och kväll plus eventuella helger.

Vaknade tidigt imorse med, tvingade mig själv att somna om några timmar vet inte ens om jag sov eller om jag var vaken men halv elva gav jag upp och gick upp och småpysslade lite, ska åka och handla nu och snart så är väl denna dag slut också.


Förra sommaren, slussen

Just i dagens söndagsångest så längtar jag efter att få sitta på en uteservering i solen.
Augusti 2011 på Utö, vid den tiden iår så får vi se om bebis har kommit ut.
Det blir nog inte samma lugna uteserveringshäng iallafall.

Kommentera

Publiceras ej