Tjoflöjt

1kommentarer

Olsson ringde nyss, tydligen har farfar Olsson anlänt till Skaraborg och vi ska åka och dricka kaffe i en husvagn, det tycker jag ska bli nice! Jag har precis tittat på unga mödrar, svidat om till mjukiskläder och börjat ta tag i den svinstia vi kallar för hem. Att jag varit trött och förstörd efter semestern är en underdrift, men idag kom massa ork tillbaka, jag vaggade inte ens hem från skolan utan jag gick som en riktig människa.

Skolan som för övrigt bestod av att öva venprovtagning på en låtsasarm (galningen Lovisa har anmält sig som frivillig att låta mig öva på henne men med tanke på hur ont det måste gjort på den stackars låtsasarmen så tror jag att hon kommer ångra sig!) sen hade vi jättelång rast som bestod av fika på rådhuset och sen lunch i skolan innan vi hade skelettävling, kul att lära sig lite nya ord och delar (även om de inte fastnade i huvudet så kanske man känner igen dem sen!) och en uppgift i basala hygienrutiner, snackade bort hela lektionen och övade även på blodtryckstagning vilket också gick jättebra idag av någon anledning, det är fan kul att få testa allt det där praktiska också så att man kommer ihåg vad man lär sig.. Snacka det gjorde dock att jag fick sitta kvar i skolan en stund efter lektionen och göra uppgiften, lämnade in den och lämnade in gårdagens utbecklingsstörningsskrivning. Kände mig nästan lite sorgsen över att jag inte hade med mig reh/hab boken så jag kunde börja på den skrivningen!

Men men, vi får spara energin till nästa vecka. Daniel skulle jobba sent idag vilket gjorde att jag hade massa planer på att städa, betala el-räkningen som låg på dörrmattan när jag kom hem, lägga in bilderna från i påskas gjort ett långt bildinlägg från datorn, städa, byta lakan och diska.
Men nu blir det inte så, nu blir det kaffe på berget!

Tog två bilder på magen idag iallafall som jag kan bjuda på: