Skövdeland

0kommentarer

I söndags kom vi hem, tanken var att Daniel skulle till jobbet måndag morgon och vara borta i tio dagar  Men det blir tack och lov aldrig som man tänkt sig.
 
I söndags slängde vi bebis och oss själva i säng efter en sväng i sthlm och en alldeles för lång bilfärd hem. Upp måndag morgon, jag skjutsade Daniel till jobbet och åkte sedan till Maxi (som klockan 7 på morgonen inte var allt för överbefolkat) stoppade en nymatad, nybytt Astrid i våran lånade Baby Björn på magen och tänkte gå omkring en lång stund och handla (när man inte "fått" handla hem mat på hela sommaren så är det den roligaste sysselsättningen någonsin!).
 
När jag bara hunnit komma till osten så ringer Olsson och berättar att han tagit fel på vecka, att han jobbar hemma denna vecka och åker inte på vakt förrän nästa måndag, hallelujah-moment upplevs och jag fortsätter mitt handlande.
Alldeles för många kronor senare åker jag hem, sätter bebis på magen igen, tar ett djupt andetag plockar upp de två tunga kassarna med mat och bestiger de tre våningar vi har upp till oss. Bebis läggs i den lånade babysittern där hon får ligga och glutta på uppackning av varor och diskning från min sida.
 
Ett andetag till, amma bebis, flaskmata bebis, rapa bebis, torka kräkor, söva bebis, äta någonting, bädda sängen, plocka undan allt vi slängt omkring oss efter hemkomsten, damma lägenheten, sortera bebis kläder, "oj är klockan halv ett, jag måste äta", amma bebis, diska efter lunchen, amma bebis, torka kräkor, flaskmata bebis, åka och hämta Daniel, ta en promenad, göra ärenden på stan, dricka kaffe på rådhuset, gå hem, laga middag, diskutera försäkringskassan, krångla med försäkringskassan, ge upp på försäkringskassan, bli sur, mata bebis, amma bebis, komma på att jag glömt färga håret, färga håret samtidigt som man tittar på underbart är kort, tycka att underbart är kort var jättebra, skölja håret, gå och lägga sig och till slut SOMNA.
 
Dagen gick om vartannat men jäklar var skönt det var att få undan en massa, och tack och lov att Daniel kom hem då fick jag två extra händer som kunde mata Astrid, byta på henne och söva henne medan jag pillade med annat.
 
Dagen idag har varit lugnare, gick upp 05.00 med Astrid och ammade en stund, gav henne ersättning men hon somnade av och då hann jag plocka i köket och göra frukost som var klar till Daniel gick upp, vi åt frukost ihop och sen gick han till jobbet, jag tänkte sova en stund till så att dagen inte blir så lång men då var Astrid igång igen och vid 8 gav vi upp och hon fick mat och somnade sedan vilket har gett mig tid att tömma kameran igen, diska efter frukosten, bädda och nu sitta och njuta av att lyssna på Kent och läsa gamla blogginlägg.
 
Vi ska ta oss ut i livet sen, men inte än! ett mission på stan, ut till stallsiken och annat kul ska vi roa oss med, och så ska jag försöka sova middag lite för att få slippa somna in för natten klockan 20.00 ikväll.
 
Till dagens Kent musik så känner jag att vi behöver lite nostalgi:
(då det tydligen inte går att ladda upp nya bilder så får jag ta sådana som redan puplicerats förr)

Love was n da air redan 2006

Fakk you!

Sommarinvigning

Le vattenpipa

Back to the mothership

Fääst

Efterfest

Sommaravslutning på Skansen

Hejdå-trogen-gammal-pålle-fotografering

Hösten kommer varje år vid Östa

Skolfotografering

Once upon a time på rekylgatan

Avslutningsvis; sommaren är kort, kärleken är lång
 
Nu blev jag lite entusiastisk, men man vet ju aldrig när vi ses nästa gång.

Kommentera

Publiceras ej