Sommaren är kort

0kommentarer

Vi börjar gå mot slutet nu, slutet av sommaren. Det tycker jag är alldeles otroligt skönt, slippa stå och stampa och önska att någonting hände, istället kan man komma in i vardagen, rutinerna och se till att det händer saker varje dag.

Just nu är jag hemma i skövdelandet igen, på onsdag åker vi till Sthlm en sväng men efter vistelsen där har vi ingenting inbokat, det ska bli otroligt skönt att få ha sina saker i en garderob igen, laga mat i sitt egna kök och ha bilen nere på våran lilla bokade ruta.

Nog för att det är trevligt att umgås med släkt vänner och familj men nu är det tid att få vara hemma och pyssla ett slag!
Jag och Astrid tog tåget hem igår, det är någonting jag inte är så sugen på att göra om, tåget mellan Sala och katrineholm var ett gammalt tåg med höga trappsteg och allmänt sunkig kupé, som tur var så hade mamma skjutsat mig till tåget så hon hjälpte oss på med vagnen.

I katrineholm var det byte, kaos att försöka ta sig av tåget då en psyko tvåbarnsmorsa parkerat in min vagn med sin vagn och det var väskor överallt, när tåget stannade flög hon av med sina två ungar vilket gjorde att jag inte hade en chans att få ut min vagn för efter henne tryckte sig resten av kupén ut ur tåget.
När jag äntligen får ordning på mina saker efter att ha blivit runtskuffad av kreti och pleti så börjar människorna utanför att trycka sig in med sina väskor vilket resulterade att jag stod där genomsvettig och halvt skrek att jag gärna ville komma av tåget först!

Men då hade jag blivit så ilsken att jag tryckte mig fram och bankade vagnen i så många elaka medmänniskor jag bara kunde, utanför tåget stod dock en ängel i form av en ung kille med okänt ursprung, han tog initiativ att ta emot babyskyddet och sedan ta emot vagnen så att jag äntligen fick komma av tåget. vidare in i en hiss som luktade urin och sedan under spåren in i nästa urinstinkande hiss och upp på nästa spår.

Väl där möts vi av att tåget först är försenat, sedan när det väl kommer visar det sig att det är ett fräscht snabbtåg, även detta med skyhöga trappsteg som det inte fanns en chans att jag skulle kunna ta mig upp för utan hjälp. Det kom en kvinna och hjälpte mig tack och lov men sedan tog det stopp, vagnen kom inte ens in i kupén som var byggd för helt vanliga barnlösa människor på två ben.

Så, i en timme fick jag STÅ med vagnen utanför kupén mellan ytterdörrarna och dörrarna mellan vagnarna och skämmas varje gång någon ville förbi då jag totalt blockerade vägen. halvt gråtande av stress och utmattning så svor jag att aldrig mera åka tåg med SJ och deras diskriminerande tåg. Jag har iallafall skickat iväg ett önskemål om att få reklamera resan då jag inte kände att jag fick den service som jag faktiskt betalat för.

Uppföljning på det kommer förhoppningsvis om jag får något svar det vill säga.

Olsson har jobbat natt och ligger nu och sover Astrid har blivit nerstoppad i babysittern så att jag har haft två händer fria hela dagen för att kunna diska, laga frukost, tömma kameran och telefonen på bilder, ta fram bilder som skall skrivas ut till Astrids babybok, betala räkningar osv. osv. allt det där som hör till verkligheten.

Nu har jag fått duscha och ska ta upp Astrid som precis vaknade och som förmodligen vill ha ren blöja, nya kläder (då jag låtit henne chilla i pyjamas hela förmiddagen) och lunch. Sedan blir det ner på stan och lösa in två utbetalningskort, ett med min skatteåterbäring och ett med det första barnbidraget. Förövrigt så har försäkringskassan gjort det igen, de är så otroligt inkompententa att jag blir matt. Jag fick ett papper där jag skulle fylla i vilket konto barnbidraget skulle in på, jag fyllde i lappen och skickade till dem sedan fick jag en exakt likadan lapp igen plus barnbidraget på en check PLUS att jag fortfarande inte fått föräldradagarna jag ansökt om godkända trots att det var över en månad sen jag ansökte.
Jäkla clownmyndighet!

Vi hörs! Jag ska försöka ta upp bloggandet nu när jag är hemma igen, däremot så har jag fortfarande inte fått blogg.se-appen att fungera än så det blir inte lika många inlägg om mitt otroligt intressanta liv!


Sidan sjunger

Kommentera

Publiceras ej