Stockholm

0kommentarer

Sådär, då var ännu ett par dagar avklarade. I måndags blev det ingen bank då jag insåg att banken stänger klockan 15, istället så tvättade Olsson och jag rensade garderober här hemma, slängde massa skor och gjorde plats för alla Astrids grejer så att vi slipper ha dem ståendes i sovrummet. Jag älskar att få ordning på mina prylar och slippa ha saker liggandes överallt.

Igår däremot så var vi utanför hemmets trygga väggar, jag gick till skolan och hälsade på klassen insåg att jag saknar komvux, pluggandet och framförallt klassen väldigt mycket. Fick lite ångest när vi gick därifrån!  De hade enbart en timmes lunchrast så det blev lite rörigt, men efter stockholmsvistelsen så är jag hemma ett slag och får då boka in lite längre umgänge.
Banken, lunch på rådhuset och en sväng på stan innan vi släpade fötterna hemåt igen och vips så hade hela dagen gått.

Idag fick jag på mig ett par byxor jag inte kunnat ha sen innan jag blev gravid (då jag svullnade på en gång i princip så kunde jag inte ha mina vanliga byxor alls på 9 månader), detta tackar jag lågkolhydratskost för! Efter en hel sommar med massor av socker och kolhydrader så sa magen stopp, bokstavligen stopp! när jag kom hem så såg jag ut som jag var gravid igen och smärtan var ingen höjdare. Efter tre dagar hemma med noggrann skitgod kolhydratsfattig mat så får jag på mig riktiga byxor, dock så har jag en hel massa sladdrigt skinn som hänger som jag noggrant får vika ihop och stoppa in i byxorna och en mjuk muffinstopp som sticker upp ovanför byxorna. Med vad ska man göra, ungen var ju helt klart värt det! Och jag brukar säga till Daniel att nu har han ju några extra handtag att hålla i när stormen går.

Har gått igenom lite bilder också och inser nu att jag var tjockare än jag trodde när jag var på tjocken, låt mig demonstrera:


Oktober, helt obefruktad.

December, vecka 12 (eller 13-14 någonting, vem minns?)


vecka 19 plus 3


vecka 20 plus 4

22 plus 5

26 plus 2

31 plus 4

34 plus 4

37 plus 4

37 plus 6 (enligt journalerna 38 plus 0 men de har fel!)
 sista bilden på mig som gravid lite drygt två timmar innan allt spårade ur!



Som bonus blir det en bild på Astrid första gången hon hade kläder på sig
Här trendigt påklädd i en randig pyjamas ärvd av kusinerna.

Sådär, nu drar vi oss mot BVC och sedan mot Sthlm, och eftersom det inte går att blogga från telefonen längre så får ni överleva utan min visdom i några dagar. Har även 6 opublicerade inlägg med bilder och allt från förlossningen, men jag vet inte om de är för allmänheten än.

Farväl

Kommentera

Publiceras ej