Sweet home

0kommentarer

Hängde med morzan och farzan idag, gick igenom pappas stroke från början till nu så nu har jag lite mer inspiration och fakta till att börja med det.
Sen slängde jag in allting i bilen och hängde med småkillarna med föräldrar till 16.00 då det var dags att rulla hemåt.
Sid var som vanligt i sitt essä och sprang runt och pratade för glatta livet och berätta om allt möjligt, körde ner hela ansiktet i en mumsmums och roade oss vuxna så att vi nästan grät av skratt (eller jag iallafall, han är lätt den roligaste människan jag känner!) Zakk var mest tjock och glad precis som bebisar ska. Sid fick spela spel och titta på grejer på min telefon, han tillhör den där generationen av folk som kan smartphones innan de ens kan prata rent, lite häftigt.

Sen blev det som vanligt när man ska fara hem igen och inte vet när man kommer tillbaka, sid hatar en och vägrar säga Hejdå och så får man dra för att sedan dyka upp 5-7 veckor senare när ett helt liv gått.
Stannade på Ikea i Västerås och sprang igenom för att hämta handdukar och hallmattor, man är inte bortskämd när närmsta Ikea ligger 8 mil bort! Väl där insåg jag att dagens lunch bestått av två koppar kaffe och två mumsmums, så jag drygade ut förrådet med två Ikeakorvar (dagens tema var tydligen två).

Efter det övervägde jag om jag verkligen borde åka hem eller om jag borde sova i bilen på Ikeas parkering då jag insåg att jag lämnar familj och favoritbarn bakom mig för att istället köra 3h och komma hem till en tom, ensam och läskig lägenhet. För att få lite motivation så tvingade jag LB att ringa mig eftersom han jobbar natt och var ledig på eftermiddagen. Lustigt nog så fick jag telefonsällskap hela vägen hem, tror han var tvungen att kompensera det faktum att han inte kommer hem imorgon som han trodde utan på tisdag kväll. Det suger!

Som tur är så har jag skolan och klassisarna som underhåller mitt uppmärksamhetskrävande jag så vi överlever. Nu blir det unga mödrar ifrån i fredags och sen sover vi. Jag måste komma upp imorgon också.

På återseende!

Tjockis Zakk i världens ballaste sjömanskostym.

Kommentera

Publiceras ej