cross in the roof

0kommentarer

Vi är i skövde, igår kom vi hem och sen dess har jag plockat och pillat. Vi lämnade hemmet i total perfektion (så gott det går åtminstone) och ca 2 sekunder efter hemkomsten så såg det ut som att vi aldrig varit hemifrån. Vi hade fått massor av brev från myndigheter som ville oss saker och eftersom jag avskyr papper och pappersarbete så var det lika bra att få allt i ordning så gott det går.

Nu så har vi (förutom packat upp de 47 väskor vi släpat hem med prylar) fått mat i kylskåpet, tvättat alla våra kläder plus alla kläder vi fått, ansökt om föräldrapenning (enbart för mig dock) året ut, ringt socialförvaltningen och fått en tid till på Fredag då Daniel förhoppningsvis kommer få bli pappa på papperet också sist men inte minst så har vi fyllt i ett papper till skatteverket där vi ansöker om att få flicka 120702-5063 ändrat till Astrid Olsson (känner att det klingar lite bättre). Känns rätt skönt faktiskt måste jag erkänna, däremot så måste jag övertala den andra hälften om att SLUTA våldta hemmet med sitt extrema slappande som enbart ger mig saker att städa upp (aggressivitet och straffkommendering till att tvätta har tydligen inte varit tillräckligt tydliga hintar).

Dottern har varit skitsne sen 04.00 imorse och vrålade att hon inte alls gillade varken mamma eller pappa och hon skulle absolut äta massor av gånger (jag fick en lucka att duscha) innan hon däckade vid 12.00 och har varit knäpptyst i snart tre timmar.
Det har gett mig tid till att hänga runt på försäkringskassan, och jag kan säga att jag fattar fasiken ingenting av vad de pysslar med, himla underliga system det där! Jag har även tömt kameran och ska självfallet dela med mig av den senaste tidens händelser.


Skolavslutning med en av de finaste klasser jag gått i!

Hillbillybrorsa lär sin son allt han kan

Styrketräning - Countrystyle

Två dagar före förlossning besteg vi tornet i skekarsbo enbart för utsikten!

Jag ska börja snickra ihop ett gigantiskt inlägg om förlossningen, vi återkommer!

Kommentera

Publiceras ej