Fredag

0kommentarer

Gårdagen gick fort, först matning mellan 04 -09 typ, sova, vakna, äta, ny blöja. Morgonen går fort när man har mycket att göra. Var upp på vinden och omorganiserade lite när Olssons låg och mös i soffan och sen var det matning, bad i diskhon och kontrollering av Astrids kroppskostym som behövde ses över och smörjas och grejas. Detta tog i sin tur en och en halv timme då barnet inte alls tyckte att hon behövde hjälpa till.

Sen hann vi precis svettas ut lite innan det ringde på dörren och vi fick besök av BVC-sköterskan som var här i en och en halv timme och gav information och vägde Astrid, 3180 gram vägde hon nu så hon har gått ner ytterligare litegrand sen vi kom hem från BB så vi fick rådet att amma ännu mera och inte ha bråttom med att börja med ersättning (i dessa moderna tider, är inte jag typ den enda som helammar min unge?) Astrid fick äta och sedan vägdes hon igen och vägde då 3210 gram så hon får iallafall i sig mat när hon äter!

Promenad ner på stan, köpte en väska som ska få äran att följa med upp och ner för landet så jag slipper min otympliga tunga stora rullväska. vi tog en lyxfika i comerce och knallade sedan hemåt i regnet och kylan.
Hemma så fick Astrid frispel och var otröstlig, det enda som hjälpte var att amma, så mellan klockan 19-23 så fick jag några små korta pauser när hon inte åt och låg hos Daniel istället men det tog inte lång stund innan hon insåg att maten var borta.

Vid 23 somnade barnet och föräldrarna gjorde henne sällskap strax efter och vi fick alla sova till 3- tiden när odjuret skulle ha mat och omsorg varannan timme igen tills halv nio när jag gav upp och efter amning nummer trettiosju i ordningen somnade barnet och jag sprang, övergav henne och överlät huvudansvaret till den sovande fadern så jag fick duscha och klä på mig ifred.

Nu ska vi äta frukost och sedan röra oss till socialförvaltningen och ordna så att olsson får vara pappa på papperet också!



två dagar innan nedkomst



Bebis första bad i diskhon hos mormor


C'ya

Kommentera

Publiceras ej