Lång dag!

0kommentarer

Kom i säng vid halv elva igår, sov hårt tills sju då jag knallade upp och gjorde mig i ordning för skolan, vid åtta ringde det på dörren och det kom två hantverkare som skulle byta ventiler på elementen. Strax efter åtta knallar jag till skolan, känner mig lite förvirrad när jag kommer dit och inte ser någon. Träffar på två klassisar som har ett annat ämne och de informerar mig om att vi aldrig börjat klockan 9 på måndagar utan klockan 11 de måndagar vi inte är lediga.

Grejt! Hade med mig fel bok också, en tung jäkel jag släpat med mig i regnet! Men det gjorde inget, jag satte mig vid datorn och lämnade in den sista sketna uppgiften denna termin och sen fick Olsson hämta mig och vi åkte hem och drack kaffe, fick brev från försäkringskassan också där det stod att jag inte har rätt till någon sjukdomsgrundad inkomst, ännu mera grejt! Men det är livet på en pinne.

Ner till skolan igen i lagom tid till att vi började på riktigt, föreläsning av sjukgymnast och arbetsterapeut, sushi på stan med klassisar (var år sen det åts sist) mycket gott och mättande, tillbaka till skolan för sista timmen som inte blev någon timme för vi skulle se på film men tekniken ville inte med oss.

Vidare till MVC, där Olsson för första gången fick träffa barnmorskan, pratade om en hel massa, fick massor av papper och åter igen bekräftelse över att jag inte är den galna människan jag hela tiden framstår som när man råkar diskutera tankar kring förlossning, samsovning (som är mycket på tapeten nu!), prylar som behövs osv. Osv. Sen kanske jag ska börja välja diskussionspartners bättre. Känns skönt med en barnmorska som inte snöar in sig på massa måsten utan som det går att prata med!

Nu har vi (jag) en massa planering att göra med kläder som ska tvättas, väskor som ska packas, semester som ska planeras med mera! Just precis nu så känner jag att nästa person som kommer med frågor om de kommande 5 veckorna, pengar, bostad, vart vi ska göra vad och alla andra frågor hela omvärlden tycks ha frågor om (plus ÅSIKTER över) kommer åka på en propp! Men det kan bero på att denna dag varit lång eftersom vi var och simmade efter barnmorskebesöket och ska åka i morgon och jag måste styra all planering kring det också! Plus att vi inte har varmvatten i huset så man får varken duscha eller använda tvättstugan under dessa två dagar vi är hemma.

Nu ska jag sova och sen är det Tisdag!

(imorgon fyller min lilla kanelbulle 3 år, det är nästan läskigt att det var 3 hela år sedan han bara var en liten liten plutt helt oskyldig och rynkig!)

Kommentera

Publiceras ej