Måndag

0kommentarer

Måndag igen, kort dag i skolan med betyg och en film om demens, den var fin och hemsk! Tror verkligen att man måste se sådana då och då för att påminna sig om hur det är att vara anhörig! Det är lätt att glömma världen runtomkring den man jobbar med!

Försökte gå ett varv på stan, såg absolut ingenting jag ens orkade titta på! Vaggade hem och städade upp i den ungkarlslägenhet mitt hem förvandlats till sen jag åkte i fredags, fascinerande hur en människa kan stöka ner så mycket med tanke på att han jobbat tidig morgon till sen kväll hela helgen!

Han har fått sina fiskar varma hela dagen för det, massa skäll och gliringar om att det inte alls är snällt att misshandla hemmet så! Det är tur att han iallafall har vett att skratta åt min psykopatiska petant-personlighet!

Fick slarva lite med städningen också då jag hade ont om tid och absolut ingen ork, men någorlunda bra blev det, får ta detaljerna en annan dag.
Sen blev det barnmorskan, sista besöket hos "våran" innan beräknad förlossning! Nästa BM-besök blir i östervåla om två veckor och besöket efter det är den 16/7 vilket jag hoppas jag slipper för så får hon gärna vara ute!

Resultat v. 35+6:
BlTr -110/75
SFmått- 34cm
Bebis hjärtslag - jämna och lite långsammare idag på latmasken, efter lite knuffar från BM så reagerade hon direkt och snittade på ca 135/min.
Läge: huvudet nedåt, rumpan under mina revben på min högersida med fötterna vid revbenen på min vänstersida (kroppen ligger alltså böjd längs med hela min högersida) hon var inte riktigt fixerad då huvudet gick att rucka lite på och hon hade huvudet vridet åt vänster. Men nu var det "no returns" så att säga hon håller på och gör sig redo för livets första race!
Hb- 115 (järnet verkar inte vilja som tabletterna vill!)
P-glucos - 5,9 mml/l
Vikt - fortfarande "bara" plus 6kg sen v.12 (trots de senaste veckornas extrema diet på glass, tårta, läsk och snabbmat. Man kanske skulle vara gravid jämt?).

Ja det var väl det tror jag, vi fortsätter hålla ut och hoppas att hon inte vill ligga kvar där inne i 4 hela veckor till, 3 veckor till räcker tycker jag!

För övrigt var jag på kalas igår, det var trevligt, massa att äta och någon vänlig själ som tyckte att det var snällt att lämna ett evigt avtryck i lacken på våran bil och sedan smita (älskar folk!) jag landade i Skövde 22.00 efter en smärtfri bilkörning hem efter en helg i byn/Västerås.

(det är vad helgen bestått av, glada brorsöner, lata hundar och en ofrivillig hälsning i lacken på bilen)

Kommentera

Publiceras ej