Onsdag

0kommentarer

Kort skoldag dag, vi gjorde färdigt gruppuppgiften till på fredag, kände oss nöjda och vid elva drog jag mig med sjukvårdsgänget (eller blivande sjukvårdsgänget) till McDonalds och åt lunch!

Mycket trevligt med socialt umgänge en dag som denna, sen gick jag ett varv och kollade megarean som börjat överallt, köpte absolut ingenting då ingenting var värt att lägga pengar på! Känns skönt att man mer och mer börjar släppa den där inre paniken man gärna får vid rea och extrapriser, shopping över huvudtaget är inte kul när man alltid har rösten i huvudet med sig "behöver du verkligen den? När kommer den att användas? Borde du inte spara de pengarna istället? Det kommer fler reor när du faktiskt behöver det där!" jag gillar den rösten, den har även bidragit till att jag inte samlat på mig alldeles för mycket prylar jag inte använder!

Visst kan man impulsköpa grejer och spara en del sånt man egentligen inte borde men när jag hör mig för så är jag ändå väldigt icke slösaktig. Kanske beror på att jag gillar att titta på mina pengar, de ger mig mer glädje än prylar. Inte för att jag har så mycket pengar att titta på vilket gör att man har ytterligare en anledning till att ha dem kvar! Nu så går de mesta av pengarna till nöjen, bilen upp och ner i landet, fika ute, lunch ute, god mat i frysen osv.
Men vi håller oss tjocka och glada iallafall!

När jag kom hem från min fönstershopping så tittade jag på skräptv och sedan somnade jag, idag igen, sov i två timmar tills Olsson kom hem. Efter det blev det ickeambitiös matlagning och allmänt sura miner då jag var trött, stel och kände att jag skulle gå sönder vid ansträngning och Olsson var trött med taskigt blodsocker.
Inte den ultimata eftermiddagen kanske trots att vi båda mest skrattar åt varandra när vi är sådär men ingen orkar göra något åt det.

Nu ska jag se om jag kan somna trots två timmars sömn på dagen, igår var det svårt!

(fotade sid under en filt i bilen hem från kolbäck)

Kommentera

Publiceras ej