Söndag

0kommentarer

Ögonen går i kors av trötthet, veckan som började så lugnt eskalerade, Klaras student var fin, det vill säga den delen jag fick delta i efter att hennes förbenade storasyster lurade mig helt fel så både jag och Olsson missade utspringet och halva mottagningen så det var lite surt (eller väldigt surt!) Hela den dagen lyckades bli fel och jag blev mer stressad än vad jag borde vilket satte igång någon typ av sammandragningar/håll/tryck neråt och gav en rätt bra förvarning om vad jag har att vänta mig om några veckor.

Massa tårar, smärtor och panik senare så lyckades jag samla ihop kroppen så pass att vi kom till mottagningen, trodde ett slag att jag inte skulle komma dit alls dels för att vi var vilse i tre timmar och dels för att hela kroppen var i panik efter all smärta den fått genomlida och chocken var så pass att benen var gelé och huden var kallsvettig och det enda jag kände att jag kunde klara av var att ta mig hem.

Klara for ifrån sin mottagning ut på sjön och vi for hem, bytte om och åkte upp till betydligt lugnare aktiviteter uppe vid Östa med Lisa och Cila.
Sen blev det Lördag, snabbesök hos farmor och farfar där vi inspekterade övervåningen och fick lite smått till spjälsängen.

Vidare till Västerås och glädjespridaren mormor där vi tryckte i oss kakor till förbannelse. Ut till Kolbäck och titta på utklädda damer i gamla bilar, de var riktigt ballt att se och de flesta var så duktiga att klä ut sig!
Vi hängde där några timmar, åt och lekte med Sid som när vi åkte hem sa "jag hade jääättekul!" och det är ett bra betyg på dagen.

Nu har vi fyllt bilen med bebisgrejer, säng, babyskydd, kläder, lakan osv. Nu ska jag tvätta allt så fort jag får tvättid och göra i ordning hemma.

Har suttit den senaste timmen utanför ladugården och tittat på valparna som är ute, det kommer någon och ska titta på en av dem idag. Familjen är på byvandring, Daniel har varit och sprungit och jag sitter och leker flugornas herre i doften av grisbajs.

Ungefär så är livet nu, sen ska vi rulla saaben till Skaraborg för ännu en vecka i skolan!

Kommentera

Publiceras ej