Sthlm

0kommentarer

Byn för midsommar och allt som ingick, var en lagom underhållande midsommar med människor jag inte sett på år och dar. Hängde en massa med mina små killar, nu är man så van att träffa dem så det är ännu värre när man måste lämna dem!

Vi for till Sthlm så fort vi vaknade igår, jag mådde dåligt och blev liggandes hela eftermiddagen men sen insåg jag att jag stressat upp mig själv för mycket på sistone så jag lovade min själv att varva ner på riktigt! Så nu SKA det bli halvfart de kommande tre veckorna!
Jag piggnade till på kvällen då det var umgänge med Olssons släkt och så fick jag sniffa på en bebis som hittills är nyaste tillskottet i släkten, jag som trodde att grabbarna var bebisar men jag insåg att det var läängesen man fick dra in den riktiga bebisdoften i näsan!

Jag håller (oftast) ihop dagtid, kroppen känns tung och trött men det är inga större problem. Nätterna däremot, åh herregud vilken plåga! Det börjar vid läggdags, totalt tryck nedåt det känns som höfterna ska dela på sig och att jag behöver gå på toaletten. Sen somnar man och varje gång man vaknar så gör det ont från kvinnodelarna och upp till ryggen, det trycker på samtidigt som det känns vasst och försöker man röra sig så känns det som eld i de nedre.

Sen när man klivit upp (vilket också gör väldigt ont!) och varit uppe ett litet tag så är det inga problem alls! Skumt det där med kroppen, men ni börjar det faktiskt bli dags för henne att komma ut! Dels för att jag ska få tillbaka min kropp men mest för att jag börjar bli otroligt nyfiken på vem det är där inne! Hur lång är hon, vad väger hon, hur är personligheten? Barnmorskan trodde att hon skulle ligga på runt 4kg, det är den enda som gissat på storlek.

Jag tror att hon kommer vara 50 cm och väga 3700g typ, en lagom lång och lagom tjock med andra ord!
Om en vecka är näst sista BM-besöket (det sista är den 16 så det hoppas jag att jag slipper!) och då ska jag till östervåla och besöka min kompis mamma/min mammas kompis och få påfyllning i journalerna, känns skönt att gå till någon man känner (min ordinarie BM var på semester så hade jag varit i Skövde så hade jag iallafall fått en ny BM det besöket)

Ja, ungefär så ser livet ut, vi är här i några dagar, sen blir det Huddunge i en vecka sen blir det här några dagar, sen Huddunge och sen hem. Om inte förlossningen startar för då kan vi hamna vart som helst!

(nu har jag alla bilder från sistone i min kamera och inte mycket nytt i iphonen så det blir en bild på en gurkunge som vi hade med oss vid frukosten här om dagen. Observera blåklockan i hans panna, det är så riktiga barn ser ut speciellt när de lär sig att gå!)

Kommentera

Publiceras ej