Tvätt

0kommentarer

Dagens uppgift har varit tvätt. Alla kläder som varit med ut i världen och alla lakan och babykläder. Nu är sista maskinen i tumlaren och kläderna som är torkade är upptagna och vikta.

Barnsängen är hittagen från byn och Daniel skruvade ihop den innan han gick till jobbet, jag har möblerat sovrummet och Daniels kläder har fått byta plats ett par gånger för att ge rum åt lådorna med bebisgrejer, ångrar att jag köpte en byrå från jysk då den bara ramlar ihop hela tiden! Ska övertala Daniel om att vi ska slänga den redan nu och inte när vi flyttar! Det har varit slagsmål idag för att få plats med alla Daniels kläder och det slutade med att byrån gick sönder igen! Den är bortom all räddning..

Det blev riktigt bra med sängen i sovrummet, det blev inte ens trångt. Alla lakan och kläder blev jättemysiga efter tvättning, mjuka och så luktar de gott (och ja både tvätt och sköljmedel är barnvänliga!)

Gårdagens hemfärd gick för övrigt bra, vi kom från byn kvart i åtta och var hemma kvart över elva. Tanken var att komma iväg tidigare men vi var lite barnvakt/sällskap åt bror med barn som blivit utslängda då deras mor skulle ha aloe vera-party hemma. Jag var också bjuden men sådana kalas skrämmer mig lite, plus att tanken som sagt var att vi skulle tagit oss hemåt många timmar innan!

Fick hemfrisering igår också, Olsson har så mycket hår så Pell klippte i en halv evighet innan det till slut låg någonting som såg ut som en katt nedanför. Mitt lilla fjun blev toppat (även om lusten att göra något kul dyker upp varje gång frisören är i närheten) men har verkligen bestämt mig för att jag måste ha en lättskött frilla som går att sätta upp så jag fortsätter att kämpa på med tillväxten.

Nu kom Olsson hem så nu ska byrån DÖ!

Kommentera

Publiceras ej