AB

0kommentarer

Jag förstår inte hur jag orkar provocera mig själv så pass tidigt på morgonen! Jag orkade inte gå upp direkt när jag vaknade så jag låg kvar och läste Aftonbladet, jag försöker fortfarande lista ut varför jag läser aftonbladet då nyhetsvärdet är lika med noll!

Just denna morgon så läste jag det som är Aftonbladets rövhål, nöjesnyheterna där kan vi verkligen prata om drivande journalistik..

Eller? Idag läste jag att Eric Saade skulle ta 1495 spänn för ett backstagepass med tillhörande umgänge och autograf. För dem som enbart läste rubriken (vilket tycks vara ALLA som läser Aftonbladet och sedan tror sig ha rätten att ha en åsikt) kan detta tolkas som väldigt egocentriskt gjort att han tror han är värd detta.

Men alla vi andra som inte rökte bort våra hjärnor under ungdomen utan faktiskt klarade av att gå ut nian, vi läste hela artikeln där grabben helt rätt och slätt poängterar att han har haft förfrågningar om detta och när det finns en efterfrågan så bestämde de sig för att sätta priset högt så att enbart "hardcore" fansen som han uttryckte sig, köper detta erbjudande. Pengarna skulle dessutom gå till projektet "min stora dag" vilket ger den där sliskiga Svensson känslan över det hela.

Nej inte skulle lille Eric få göra detta utan att de små människorna skulle storma Aftonbladets kommentatorsfält och vråla storetsvansinne, b-kändis och andra diverse elaka skällsord. Jag är med på att alla ska ha rätt till en åsikt men när åsikten är grundad på att man enbart läst en rubrik så känns det som att skjuta sig själv i foten.
Min fråga till alla dessa rent ut sagt dumma människor som bor i lilla landet lagom där man absolut inte får tycka om sig själv eller tjäna lite extra pengar är, har ni träffat ett Saade fan? Har ni sett reaktionerna från ungdomar som lyssnar på hans musik? Många av dem skulle ju sälja sina egna organ för hans skull. Är det då inte hans förbannade rätt att sälja lite av sig själv för deras skull.

Min uppmaning till Eric är att han nu efter att ha läst mitt inlägg skiter i att ge pengarna till "min stora dag", enbart för att provocera alla dessa nej-sägare och njuter av den tid han får i kändisskapet, gör något roligt för pengarna istället så kan alla dem som klagat stå där med långa näsor när de eller någon närstående är i behov av välgörenhet!

Jag som inte ens gillar Eric Saade förstår egentligen inte varför jag blev så upprörd, jag antar att det är idiotin jag rasar emot. Människor som rasar över saker de enbart läst i Aftonbladets extremt rödvinklade rubriker!
SKAM över er, länge leve alla som ger fingret åt jantelagen!

Nu ska jag ha frukost och sen försöka göra något vettigt med min dag..

Kommentera

Publiceras ej