Dagen före fredag

0kommentarer

Idag blev faktiskt någonting gjort, dock var hela världen på skithumör så det var mest tråkigt.
Vaknade imorse och LB säger "du kommer inte gilla det du ser när du tittar ut", vilket alltid innebär snö, oftast slasksnö. När jag gick upp och tittade ut så såg jag att himlen spydde ut slasksnö över Skövde.

Detta gjorde att jag liftade med snäll klassis till skolan och bara turen från bilen till klassrummet gjorde att man var slaskblöt och kall, sen körde det igång halva klassen var borta men vi som var där fick göra anamnes, omvårdnadsstatus och omvårdnadsåtgärder. Lunch och sen redovisning på den snygga planchen vi gjort på magsäcken och tolvfingertarmen. Dock blev redovisningen lite rörig och improviserad men det dög. Tog lite handledning i min diabetesskrivning och det visade sig att jag tänkt rätt och förmodligen fått med det mesta så nu ska jag korrigera den lite och sen lämna in.

Knallade ner till biblioteket och svor över allt äckligt slask, lämnade tillbaka en bok och sen tog jag mig en promenad hem. väl hemma blev det som vanligt, luften gick ur och jag har mest bara legat.
Borde dock börja titta på hjärtat och cirkulationsorganen, hjärtinfarkt, trombos och omvårdnadsgrejer till provet på Tisdag men jag har ingen ork. Jävla skitväder som får hela världen (inklusive mig) på dåligt humör.

DOCK hade dagen en hel del silverkanter, speciellt den delen där det såg ut som att jag får "påsklov" vecka 14, eftersom måndag och fredag den veckan är ledigt ändå och jag har läkarbesök i sthlm på måndagen så förklarade jag för min fröken att det vore guld om jag fick deala lite och få uppgifter till de fyra lektioner jag missar tisdag och torsdag. Hoppas min andra lärare är lika snäll för den onsdagslektion som jag behöver ledigt ifrån!

Nej nu borde jag laga mat och sen bli på lite bättre humör till i morgon, då är det trots allt fredag!


The studio Agusti 2010, helt sjukt att man betalar för sådana bilder, både fotografen och objektet var crap
för att inte tala om kvinnan som misshandlade det lilla hår jag hade på huvudet.


I kaffeautomaten på min skola så får man "kaffe med vitt",
det får mig alltid att undra vilken färg mjölk har

En gång var det inte en jävla skitdag, det var inte snöslask och jag var inte i Skövdelandet
Det var en omtumlande dag, jag var på skansen, det var sjukt sommarvarmt och vi hängde i Stockholm


Lillebror  tog studenten och jag och syrran skulle posa, blev inte riktigt snyggt
Lillebror har förövrigt tagit sitt första banklån och köpt sin första lägenhet.

Jag har funderat på varför sommaren är så romantiserad och grejt, när jag kollade igenom hårddisken för att se om det fanns någon rolig bild att lägga upp så hittade jag denna (bittra lätt äcklade Jennys skall nog inte titta)
helt plötsligt slog det mig, när sommaren kommer och man har privilegiet att få hänga i underbara miljöer med underbara människor så finns det ingen tvivel om att en del dagar slår alla andra!



Dagen efter midsommar vid en båthamn vid Östersjön
(Precis innan himlen öppnade sig och fyratusen liter regn hälldes över oss)

Kommentera

Publiceras ej