Dator vs Iphone

0kommentarer

Min dator har varit mig trogen sen andra året på gymnasiet, den låter som en kol-patient och stänger av sig i tid och otid, men vi älskar varandra! Den har varit vid min sida vid såväl gymnasiearbeten som universitetstentor och nu komvuxskrivningar. Utöver det har vi gjort många spännande upptäckter på internet och sett timtals med film och serier.
Så nu är jag lite ledsen över att jag nästintill bytt ut den mot min Iphone, jag ska sluta med det! En telefon är en telefon och datorn är min gamle vän!

Nej, skämt å sido, vilken jävla vecka. Jag är så trött på mig själv så hade jag inte varit gravid så hade jag gett mig en omgång, helt plötsligt så är det roligare att tänka på annat än all den lärdom jag behöver få in i huvudet, jag har varken tagit en promenad eller simmat, jag lever på bröd och gör inga knipövningar. Tänk vad jag kommer få sota för min lathet snart.
Det är inte direkt som att jag blir motarbetad, måndag - ledig, Tisdag - ett studiebesök på en timme sen halv studiedag, Onsdag - ett studiebesök på en timme och sen slut. Detta har inneburit att jag haft 2 timmar skola denna vecka, studiebsöken har varit jätteintressanta. MEN efter dem så har man inte haft lust att åka till skolan och plugga och inte för att åka hem och få någonting gjort.

Resultat, igår var det fika med några i klassen och sen häng hos klassis och idag var det lunch på stan och sen stan och elins esplanad med en annan klassis. Socialt sällskap är efterlängtat och jag har varit svältfödd på det rätt länge, men det har även inneburit en lathet till allt annat som måste göras.

När jag kom hem från lunchen på stan/fönstershoppingturen så tog jag tag i en sak som diskuterades här hemma igår. Nämligen, könsbestämelse på räkan. LB har velat veta könet sen produktionen startade medans jag har dragit repliker som "men det spelar ingen roll" och "man måste inte veta kön för att kunna planera", TJI fick jag, jag tror inte på rosa, blommor och rysch pysch på flickor och blått, traktorer och skrubbsår på pojkar MEN samhället gör tydligen det. Jag har blivit för gammal för att trotsa samhället och ha åsikter hit och dit så jag föll för trycket och ringde till en privatklinik i stockholm för att för endast 650kronor sälja min själ till samhället och få reda på vilket kön räkan är utav (detta eftersom vi bor i 1800-talets sverige Skaraborg där de har som policy att inte skvallra om de råkar se ett litet organ på ultraljudet).

Plus att jag faktiskt håller med om att Ultraljudet man "får" faktiskt är en rent medicinsk undersökning där de mäter huvud, lårbenshals, kollar fostervatten, hjärta och magsäck och inte en nöjesundersökning där det skall läggas en massa överflödig tid på att leta efter könsorgan! (åter igen, dubbelmoralens Kristin, älskar man hårda system så får man tåla att dem även gäller en själv!)


Detta beslut är mycket enbart för att jag är planeringsfreak och känner för tillfället att jag inte vill lägga en spänn på eventuella barnkläder just för att allting är rosa, blommigt med krås eller blått och grönt med bilar på. Vet jag att det är en pojke då tänker jag göra revolt och köpa rosa (men MANLIGT rosa) och blir det en flicka (speciellt om hon brås på mig och sin far) så kommer det fortfarande kunna bli en grön body med en traktor på. Skillnaden här blir att jag medvetet gjort ett val att trotsa systemet och klä ungen min i sånt jag tycker är snyggt (även om varken rosa eller traktorer tillhör favoriterna och förmodligen blir det mest randigt och marint) oavsett kön på det.

Låter det som att jag fått någon form av föräldrakris? Jodå, skaffa en unge själv och se hur lätt det är blir då mitt svar! Samt att så kallade "neutrala kläder" är vitt typ. Sen finns det enfärgade bodys men det känns ju rätt beige, stackars barn!

Nej den 2 April är det dags att se räkan igen, då blir det på götgatan 83 E i stockholm och då får vi veta vad vi får. Booyah.

Nu fick jag ett samtal, så nu blir det ut i livet igen och hem och trakassera klassis som ska flytta och just nu bor i ett kaos. jihaw!


Hittade för första gången bilderna från nyår, Blev tvingad till en pussbild av LBs kusin,
jag kan ha varit lite motvilligt till att visa kärlek på beställning så observera nackgreppet


Jag förlorade, någonting som tycks ske allt oftare nu för tiden! (åter igen, nackgreppet)


Nej nu har jag inte tid med det här längre. Vi hörs!

Kommentera

Publiceras ej