Finlunch

0kommentarer

Idag var vi lediga, eller anledningen till att vi var lediga var för att det var vård college cermoni på högskolan, och jag som klassrepresentant fick närvara, dock hängde jag inte med så mycket i vad det handlade om men det var tydligen en bra sak!
Jag och Rebecca som var där ifrån djupet satt vid lärarna och skrattade när vi såg att de var lika intresserade som oss, de flesta satt och klottrade i sina papper eller viskade till varandra.

Visade sig sen att de flesta var lite småirriterade på att det var mycket snack ifrån folk som inte hänger så mycket praktiskt i vårdbranchen..

Maten var god (och gratis) sen var det kaffe och små wienerbröd och till sist hemgång, trevligt att komma ut och se på folk.

När jag kom hem fick jag en knäpp, bestämde att jag inte ska göra några skrivningar idag, cancern ligger för övrigt tryggt och säkert i skolans dator så det blir demensen i morgon.
Däremot tog jag tag i skrubbandet av köket, diskberget vi inte tagit tag i på hela veckan och sen fortsatte jag över till sovrummet, ska byta lakan, vidare till badrummet som blev helsanerat. Inte för att hemmet var i någon form av hälsofara men jag gillar inte att ha fläckar och smuts omkring mig!

Snart är det unga mödrar på tv, sen ska jag sätta på nya lakan på sängen och hänga upp mina nya handdukar i badrummet när det torkat och till sist avnjuta en promenad ner på stan och handla lite frukost så jag överlever helgen. (jag gillar inte min kvartertsICA så jag tänkte testa Willys på stan)

Ännu en mycket intressant afton i mitt liv, åh fredagar som en gång för längesen bjöd på så mycket annat. Men jag trivs, det känns skönt med en planlös fredag hemma! Speciellt då
Det om två veckor bär av uppåt för att umgås med världen i 9dagar.

Köket mitt i saneringen..