Fredag!

1kommentarer

Fredag kom, skolan blev en lektion då det var eget arbete på eftermiddagen. Första lektionen så var det fortsättning på utvecklingsstörning, och på rasten forsade klassen ut till solsidan och hängde. Det är fan obehagligt hur varmt det är redan nu i slutet av mars..

Efter lunchen som även den blev ute så satt vi i solen nån timme. Jag tänkte att jag skulle vänta på LB som skulle sluta tidigt så att vi kunde göra något kul. Resultatet blev att jag satt i en och en halv timme och skrev ytterligare en sida på mitt fördjupningsarbete så nu är den en sida längre än max. Men det är nog inte så noga, jag korrekturläste massa gånger innan jag skickade in det.

Så när man äntligen trodde att det var lugnt så fick vi en till hemskrivning, åh ljuva skrivningar! Det är tur att man har något att tänka på..

Sen när den andra halvan äntligen slutat, vilket inte alls var så tidigt som han trott så tog jag mig ner på stan. Då hade jag dock blivit hungrig vilket resulterade i att det blev McDonalds idag också, jag kommer snart rulla fram eller få obehagliga konsekvenser av alla transfetter!

Sen en tripp till Åhléns för att fylla på förråden och till sist hem. Jag hade lyckats glömma bort att våran skitbyrå från skitjysk gick sönder imorse och att sovrummet såg ut som skit. Jag tvingade mannen att laga byrån och jag möblerade om våra kläder så att byrån kanske klarar sig ett tag till. Sen bestämde vi att vi ska elda byrån och åka till Ikea och köpa något vettigt att förvara kläder i.

Sen av bara farten så gjordes allt annat som behövdes göras, satte till och med tassar på sängbenen vilket vi borde gjort för ca ett år sedan för nu är det repor i golvet. Oops! Städade, dammade och plockade undan och vips så var det ett hem igen efter veckans nedskräpning.

Nu får jag se vad jag ska muta mannen med för att få komma iväg till affären och handla till veckan som kommer. Som vanligt en sjukligt intressant start på helgen som i övrigt kommer gå åt till att studera nervsystemet.

På återseende!

(några av facebookfynden)

1 kommentarer

Jenny

24 Mar 2012 01:00

Jag kommer ihåg när Sara var sådär mild och trevlig..

Kommentera

Publiceras ej