Herregud

0kommentarer

Ibland blir man rätt matt på den andra halvan. Som väntat egentligen så blev det igen simning, långlunch på McDonalds blev det istället, idag var det gott. Det kan nog berott på att jag var jävligt hungrig efter dagens bestyr. Efter maten var jag noll inspirerad till att gå in i ett varmt badhus och plaska omkring så jag gick hem. Suget efter att sitta på balkongen blev så stort att jag bestämde mig för att hämta ner stolarna från förrådet.

Det är här tröttheten på den andra halvan kommer in,han var nämligen sist i förrådet då jag i vintras bett honom att ta upp lite grejer, jag trodde dock att han klarade av det eftersom jag redan skällt på honom massa gånger då an bara slängt in saker i förrådet.
Dock insåg jag att han även denna gång enbart öppnat dörren och slängt/tryckt in grejer vilket gjorde att det var rent utsagt omöjligt att ta sig in. Plus att lampan precis utanför vårt förråd slocknat. Jag hämtade en ficklampa och började att gräva mig in. Efter ca en kvarts svettig kamp var ordningen återställd och enbart frustrationen över min slarver till karl var kvar.

Jag gick ner och slängde ut stolarna på balkongen, torkade av borden och började sen pyssla rent allmänt med saker som jag ansåg låg på fel plats, även nu så fann jag spår efter slarvern, han har på något vis överlistat mig och vaggat in mig i en falsk trygghet genom att ibland ställa i ordning efter sig på platser han varit. I skåpen däremot, där slängs och trängs alla saker han tagit i och det ser ut som att sakerna haft slagsmål om man öppnar ett skåp han varit in i.

Nej ajabaja! Sånt tycker vi inte om!

Men nu efter en lång stunds plockande så sitter jag på balkongen och låtsas att det är sommar för solen värmer riktigt ordentligt!

Kommentera

Publiceras ej