Igen

0kommentarer

Helgen börjar bli tråkig nu, idag vaknade jag vid 5, låg och filosoferade i någon timme innan jag klev upp.
Bara skit på TV och jag älskade varje program. Jag tog en tur ut och ner mot stan idag också. Ett varv runt och sen hem igen, till soffan, igen.

Det har inte blivit något skrivande varken på cancern eller stroken. Däremot har jag läst ut min bok om en kvinna med alzheimers, det ska vi ha seminarium på i veckan. Min kropp hamnade i helgmode igår efter att jag suttit i fyra timmar i sträck, inte okej med dålig diciplin.

Nej nu tycker jag att min gubbe ska komma hem, eller ett litet vänskapligt besök skulle sitta fint, någonting som får mitt arsle ur soffan en helg. Det här med att ta det lugnt har aldrig varit min grej, dock så klarar jag inte av att åka 30-40 mil enkel resa varje helg för att försöka umgås med någon, när man kommer hem söndagkväll så är man helt slut i både huvud och kropp, stressad för att man inte hunnit med någonting de få timmar man inte varit tvungen att sitta i bilen. Eftersom jag får helg 15 på fredagar och resan tar 3,5-5 h beroende på väglag, trafik, behov av paus osv. Då går hela fredagen bort, lördag försöker man göra någonting och söndag är det några timmar och sen samma väg tillbaka. Det kan låta mycket med en hel lördag men med tanke på att jag har föräldrar och syskon som jag knappt träffar, vänner och framförallt mina småkillar som för tillfället har högsta prio varje besök uppåt (eftersom de växer så att man knappt hinner med och ligger 20 resp. 22 år efter alla andra i ungängestid) så blir det inte så mycket tid som man önskar.

Lägg sedan till att man på helgen försöker göra sådant som man inte hinner i veckorna, sist vi var i Sthlm så gick en hel lördag åt att åka runt hela stan och leta barnvagn. Sen så kan man inte kräva att alla andra ska sluta leva sina liv när man kommer förbi (även om man är lite sugen ibland) och då går det bort tid där för att folk har jobb/familj/andra nöjen inbokat.

Så ledsamt nog så kommer förmodligen den här vårens besök uppåt vara väldigt få då det kostar väldigt mycket och tar mycket på krafterna.

Nu blev det här en väldig klagosång, men jag tror att jag är uttråkad och då vill man tycka lite synd om sig själv. När det väl kommer till krita så blir de där besöken säkert lika täta som innan då LB har fått jobb, när och var vet vi inte än så det är väl snarare ett löfte om jobb. Men det tycks ju gå fort i vändningarna här och börjar han jobba i Sthlm under vår/försommar så blir det nog mer häng uppåt för min del med.

Nej tacka gudarna för att Sveriges sexigaste man (karl/gubbe?) är på tv och underhåller mig! Per Morberg, vad vore Sverige utan dig?

(jag har verkligen inga kul bilder i Iphonen men här har vi en dregglig sjöman, en naken lilleman och gårdagens underhållning)

Kommentera

Publiceras ej