kväll

0kommentarer

Så var ännu en dag över och ytterligare en dag närmre helgen. inte för att det är några planer i hushållet men det är ändå skönt med helg, speciellt eftersom det lovats vackert väder så då kan man ju hitta på några uteaktiviteter.
Dagen idag gick åt att lära sig om utvecklingsstörning, det var intressant som vanligt precis som när man läste det på gymnasiet. Skönt att få friska upp minnet för det var som sagt ett par år sedan och nu är man lite mera mottaglig till att faktiskt komma ihåg det för framtiden!

Vidare ner till cafeterian när skoldagen var slut, åt äckliga rester sen i måndags (okej det var kanske inte äckligt men mat är inte min grej)och efter lite samtal med en klassis så drog vi två tappra krigare våra fötter upp i datasalen. Båda två suckade när vi satte oss vid en varsin dator, hon med sin demensskrivning och jag med mitt arbete om stroke.

Jag insåg rätt snart att mitt arbete kommer bli crap eftersom vi har 5 ynka sidor till att fördjupa oss i någonting som man skulle kunna skriva en avhandling om, och jag misstänker att inte ens läraren vet vad hon vill läsa så jag körde på. 4 sidor hittills (varav en var min intervju av min far som jag anser skall besvara alla hennes funderingar, jag vet bara inte om hon förstår det)ska köra nummer 5 imorgon och sen ger jag upp, jag orkar inte bajsa ut mer arbeten nu! jag drömmer mig bort till vecka 14 då jag tänker ha lite semester vare sig jag får eller inte.

Jag kunde inte ens glädjas idag då jag såg att jag fått MVG både på cirkulationsprovet och demensskrivningen, jag satt bara och tänkte på alla andra saker jag måste lära mig. Vi har prov på nervsystemet på torsdag nästa vecka och förmodligen kommer vi få våran skrivning i utvecklingsstörning innan vecka 14 också så det är bara att köra på.

Efter ett par timmar hade jag ont i både huvudet och röven så jag kastade in handduken gick hem, flåsig och svettig kom jag hem och bara krängde av mig kläderna och drog på mig en väldigt underlig skapelse som lovisa köpt i vietnam förra året, det är helt sjukt skönt att knalla omkring och se sunkig ut, ska försöka ta en bild med telefonen sen.

Middagen idag blev två tunnbröd med smör och makrill, det är charmen i att LB jobbar massvis denna vecka, jag slipper dagens mest störande moment, middag! Det har kommit att bli ett extremt stort problem då allting är äckligt och jag är kontrollfreak så jag törs inte låta LB laga mat (trots att jag själv bara gör äckliga grejer), resultatet har blivit att det antingen är falukorv eller bröd jag äter, det är de två saker som jag inte får äckelkänslor av.

så nu sitter jag här, har tryckt i mig all överbliven frukt sen gårdagen också sitter och tänker på att jag inte har någon matlåda tills imorgon, jag får äta en macka eller nått. kanske en macka med falukorv skulle vara något. Eller ägg, stekt ägg!
Nej, det skall bli en fröjd om 4 månader när jag återfår kontrollen över min kropp och kan äta riktig mat igen (förhoppningsvis!)


April förra året, det var sånt vi gjorde då!


April och utgång på konrad


skämtar inte om att man längtar till sommaren och massa ledighet

Ah, dagen efter kvällen före i en stor stad i Östergötland!

Kommentera

Publiceras ej