Nervsystem

0kommentarer

Mitt sympatiska och parasympatiska nervsystem är i obalans med varandra. Eller så har jag retat upp någon riktigt hög makt för att förtjäna detta. Morgonens försök att kontakta försäkringskassan gick dåligt, jag kom till 7 olika telefonsvarare som gav mig valmöjligheter i vilket ärende jag hade men inget av alternativen stämde in på mitt ärende. Efter tio minuters lyssnande påsen monotona rösten som informerade om alla mina val så lade jag på.
Detta fick mig dock inte att tappa hoppet utan jag vände mig till internet för att söka svar, då visade det sig att jag var tvungen att ha bankID för att få några svar. Vänder mig till min bank där det inte går att fixa bankID om man inte har en liten dosa att koppla till datorn så jag fick beställa en sån.

Så nu är pappersärendena på is MEN istället så har jag fått ytterligare spridning på munsåren, jag kan nu gladeligen berätta att även min näsa är infekterad vilket gör att all form av ansiktsrörelse svider. Åh visst vill man bara gråta!

Gubben däremot, honom vill man ju bara döda, eller iallafall slå! Han kommer hem, kall och blöt efter att ha gått 2km hem från jobbet i regnet. Jag informerar honom om att livet suger och att dagens middag är inställd på grund av strejkande sjukskriven kökspersonal. Detta kan man ju lätt tro ska få honom på dåligt humör då alla förutsättningar till en fin kväll är dåliga. Men nej, då skrattar han lite åt mig och säger att vi kan äta ute istället och att det inte gör något och att livet är glass och regnbågar och bara man har en bra inställning så ordnar sig allt.. Eller han kanske inte sa det där sista men hans aura utstrålar det!

Så nu ska man ha dåligt samvete för att livet är kasst OCH bli bjuden på mat. Grejt!

Jag återkommer imorgon när jag kan sprida lite glädje!

(såhär fräsch är jag och nu ska jag gå ut och skrämma slag på lokalbefolkningen)

Kommentera

Publiceras ej