Slapp

0kommentarer

Lördagen är snart över! Vaknade klockan 7 imorse och var skitpigg. Trodde klockan var 8, men icke låg kvar och filosoferade och pratade med mannen till klockan nio då blev det frukost. La oss i sängen en stund till och kollade på dålig tv i telefonen, innan vi tog tag i dagen och gick ut.

Eller innan utgången så försökte jag klä på mig, det tog ca 40 minuter då ingenting var skönt eller passade, ett nervsammanbrott och en depression senare kom jag utanför dörren, tjock och svullen såg ut som jag hade en knölig badboll under kläderna. Jag svor återigen ve och förbannelse över människans sätt att fortplanta sig och det faktum att jag föddes till kvinna och alltså därför måste släpa runt på avkomman i 9 månader.

Sen blev det en promenad, otroligt vilket jäkla väder det var idag! Vi knallade till käpplunda, vidare mot Billingesluttningen och första avsikten var att knalla upp på Billingen men bara av den lilla uppförsbacken som var så började jag vagga fram då magen spände sig så in i helvete av allt guppande och när vi kom till kvantum och plan mark så var den hård som sten.

Vidare ner mot centrum och pressbyrån där vi köpte glass och kaffe och tog med till torget för en tänkt fikastund, halva skövdes befolkning satt på alla sittplatser som finns runt torget och lapade sol. Riktigt härligt att för en gångs skull se folk på stan! Vi slog oss ner i trappan till fontänen och stirrade på folk, eller mest på barnvagnarna som rullade förbi.
Efter våran jakt på barnvagn så har börjat döma alla efter val av barnvagn, brio = folk som är för lata för att göra riktiga efterforskningar på vagnar, för snåla för att köpa emmaljinga och stödjer plastindustrin. Emmaljunga = gillar att se snobbiga ut, speciellt den vita modellen, tror att de gjort det bästa valet men är lurade bakom ljuset av ett bra märke får istället oergonomiska vagnar där barnet är i knähöjd. Mountain buggy = snygga smarta föräldrar som gillar både stil och funktion! Helt klart lite snyggare, lite bättre!
Observera att detta nu är ett skämt då vi inte har så mycket till liv och barnvagnar har upptagit en extremt stor del av de senaste månadernas fritid!

Vidare hem, kaffe och smörgås på balkongen där vi satt bra länge och njöt av sol!

Nu har vi ätit middag och sitter som två pensionärer och hatar grannen som har fest! Det är grannen bredvid idag vilket gör att man inte enbart hör basen dunka utan även precis varje låt! Fyfan vad jag hatar festhelger! Och grannar.. Jag ska flytta till ett pensionärshus så att man får vila på helgen.

(torget i all sin prakt)

Kommentera

Publiceras ej