Snö

0kommentarer

Gårdagens upplägg; kvinnohuset kom och berättade om sin verksamhet och om hur fel vårt samhälle är (eller det sa hon inte, men klassen kunde komma fram till det efteråt) tänk vad många som lever i misshandelsförhållanden, hemskt och vidrigt! Som alla våra studiebesök/besök så var det väldigt bra och intressant!

Vid lunch var mitt huvud fyllt med bomull och jag kände att jag skulle spy, jag tvingade Daniel att hämta mig och när jag kom hem slängde jag mig på sängen, men jag somnade inte i tusen år som man skulle kunna trott, efter en halvtimme i sängen så började jag känna mig som en människa. Jag har nog inte insett vad de senaste veckorna slitit på mig, med allt spring och uppgifter och studiebesök och allt möjligt.

Vi packade in alla skräppåsar som skulle till returen i bilen och åkte till Coop och pantade flaskor och slängde skräp. Sen till Alpina och bakfyllehamburgetallrik för mannen och en pizza till fräschingen (mig). Sen var vi på väg, jag körde upp till Örebro där vi stannade och sträckte på oss, sen orkade inte min rumpa och kropp att sitta i samma position längre så vi bytte chaufför.

Raka spåret upp till Sthlm och ut till tyresö, middag och umgänge med familjen och den höll alla på att somna i varsitt hörn (Daniel somnade faktiskt i ett hörn). Jag vaknade halv sex, strålande start på ledigheten jag som skulle sova ut. Ska försöka somna om nu iallafall!

Det snöade för övrigt ute alldeles nyss, crap!

Jag återkommer en mer kristlig timma, farväl..

(vi bjuder på ännu en lyckobild från förrådet av alla de tusentals bilder jag har på sid)

Kommentera

Publiceras ej