Söndag

0kommentarer

Söndag igen, måndag imorgon, massor som bör/ska göras..
Har suttit en stund idag med och lärt mig mer om det jag ska kunna på tisdag, kör i etapper för att saker ska fastna.
Gubben åkte på att städa när jag skulle studera, lika bra att aktivera honom också! Damma, dammsuga och torka golv. Sen själva städningen, lägga saker där de ska vara och se till att allt ser snyggt ut är min avdelning.

Idag är det vackert väder, ska försöka gå ut på promenad, balkongdörren står öppen för vädring så det är kyligt här inne, kyligt men fräscht!

Jaha, njuta lite idag då eftersom veckan bjuder på allt det där jag skjutit framför mig, Dags att lägga lite bakom mig så att jag har tid för demenshemskrivningen vi får på fredag och har en vecka på oss att lämna in. Som sagt, tur att en är bortskämd med tid på KOMVUX så att det finns tid att lata sig i schemat, minns en gång när jag fick för mig att läsa på universitet, då hade man 250 sidor litteratur i månaden, facklitteratur också! Nu klagas det om vi har tjugo sidor till provet! Älskar det, mer hår blir kvar på huvudet och konstigt nog fruktansvärt mycket mer kunskap i huvudet!

Ja, ut i solen. Jag ska ha glass!

Kommentera

Publiceras ej