Tant

0kommentarer

Igår så var jag en riktig tant, grannarna hade ju som sagt party, jag satt och mantrade att man ska kunna acceptera sånt i lägenhet. När jag upptäckte att det var grannarna två våningar ner och att de enbart spelade riktigt dålig partymusik följt av kvinnoskrik och ooh ooh rop så blev jag fan redigt störd.

Det är inte okej, aldrig någonsin att göra så i ett lägenhetshus och jag var grinig sen innan med halsbränna och ont i magen, men jag tänkte att till klockan tio iallafall sen går jag ner och skriker åt dem att de kan flytta sin fest till Väring, eller varför inte Falköping eller Umeå så att jag slipper med deras glädjeskrik och värdelösa musik.

Dock ville någon annan att jag intr skulle gå, jag låg med handen på magen för att den gjorde ont när det helt plötsligt kommer en liten puff där in ifrån , en spark från en livs levande bebis. Jag tittade på LB som har längre stubin och bättre kvällshumör än mig och inte alls var lika tjurig över grannfesten utan relativt ostört var inne i vad TVn visade. Sen sa jag att han missat något, han kollade förvirrat på mig och frågade vad och så såg han att jag låg med magen utfläkt i vädret och handen uppepå.

Direkt slängde han på sin hand men då var det tyst och stilla, dock fortsatte jag känna sprattel inifrån och precis bredvid naveln så kom det ännu en spark så pappan också fick känna.
Jag frågade om han kände sparken och fick frågan tillabaka "var det där en spark?" yes en liten svag första spark från en liten liten bebis.

Resten av kvällen (den timmen som var kvar innan sängdags) så var han helt imponerad över att han hade fått känna sitt barn. Och vi båda satt som två fån och taffsade över hela magen i hopp om mer rörelse. Men icke, en spark åt mamman och en spark åt pappan räckte tyckte bebis. Snåljåp..

När jag hoppade i säng dock så började den banka som tusan, det kändes som att den spikade upp tavlor på insidan, dock hann jag aldrig känna något utifrån då, men det kommer förhoppningsvis mera! Grannen for till krogen och lugnet var tillbaka!

Nu är det sommartid och klockan är kvart över åtta, enligt vintertiden som kroppen går efter så är den kvart över sju, jag är jättepigg och funderar på om jag ska gå ner och banka på hos grannen alternativt gå ut och hitta lite hundbajs att ta upp i en påse och släppa ner i brevinkastet och skriva en lapp där det står "skit ska skit ha" alternativt "käft bebis sover" och bifoga med påsen.

Nej jag är svensk, jag glömmer gårdagens irritation och hittar något nytt att störa mig på, och om mindre än en vecka har jag ju tio dagars underbar semester, åh happyplace!

(jag fick en bild imorse från några som var vaken lika tidigt som mig, lillemans farza har byggt en riktigt häftig säng åt honom, misstänker att den ska få färg också. Lilleman var uppenbarligen mycket glad åt sin nya fina säng)

Åh ni kan jag knappt vänta på påsken när jag får träffa min vilding till lilleman och hans tjockis till lillebror och bara mysa in mig i deras bebislukter och bus! (den blir det ju även ett nöje att träffa resterande befolkning av mellansverige men det var ju uppenbart!)

Kommentera

Publiceras ej