Tisdag

0kommentarer

Idag har vi haft studiebesök på KSS, vi kikade på vad forskarna gör, EKG, ultraljud på hals och hjärta, jag fick bli den frivillige på att göra ett ultraljud på hjärtat det var kul.

Sen blev det fika och snack i sjukhusets kafeteria och till sist ett hembesök hos en klassis som var lika eftermiddagsensam som mig.

Schysst dag med andra ord, när jag kom hem gjorde jag upptäckten att försäkringskassan gett mig ett trevligt litet brev om att fylla i vilken inkomst jag har från mitt arbete och då skall min arbetsgivare skriva under, det vore väl för väl om skolan var det enda jag gjort, nu måste jag få tag på chefen över Hebykommun som kan säga att jag jobbade där i somras..

Nej, jag ska nog lusläsa de där papperna tror jag, kanske ringa en rådgivare och höra vad jag skall ta mig till.

Papper har för övrigt aldrig varit min vän med tanke på att mina papper alltid tycks "komma bort" någonstans på vägen, eller inte bli korrekt lästa. Senast jag fick bråka var det CSN som inte gillade mig. tack gode Gud för den underbara kvinnan på min skola som ringde dem och lite kyligt informerade dem om att eleven Kristin Ekman minsann klarat av kriterierna för att få studiestöd utan några som helst svårigheter och att de borde undersöka sina papper lite mer!
Underbart professionell kvinna som klarade av att vara kylig och artig på samma gång och hjälpa en stackars hormonell dam i nöd.

Nej middag kanske det var dags för nu.. Om en liten stund.

Kommentera

Publiceras ej