Bittermandel

0kommentarer

Idag är det bittert! Jag är bitter och sur, jag lovade mig själv att göra något vettigt efter praktiken. Hem, åt mat, skulle vila lite på maten då telefonen ringer, Olsson ringer från kråk lika uttråkad och bitter som mig. Efter samtalet så somnar jag, värt! Lätt inte värt, speciellt eftersom gårdagens sömn innebar att jag inte somnade förrän alldeles för sent! Vaknade ett par gånger under eftermiddagens vila men orkade inte kliva upp.

Nu ligger jag i soffan, har inte diskat eller bokat tvättid, jag har inte tagit en promenad eller ens duschat. Sånt kan göra en människa bitter, toppen av allt så är jag sugen på socker, fikabröd, glass, godis you name it! Men nej, helgerna tenderar att bli fruktansvärt snuskiga och onyttiga så om jag ska få fortsätta vara lite stolt över mina värden så blir det inget onyttigt till kroppen!

Jag fyndade däremot en halv vattenmelon i kylen, som jag snabbt skar upp hälften av och slaffsade i mig som ett djur. Nu är jag full av vatten och rött och inser att jag behöver äta någon form av fast föda.

Aldrig får man vara bitter ifred, alltid någonting som måste utfodras! Nej nu vill jag ha slut på denna vecka och sen vill jag att de kommande fyra veckorna går fort, efter det tänker jag bara ligga i solen någonstans i Sverige och ugnsbaka ungen där inne så hon föds tjock och perfekt!

(slaffs slaffs slaffs)

Kommentera

Publiceras ej