Energi

0kommentarer

Död.se här, känns som att jag har sprungit ett maraton! Istället har jag haft en mycket behaglig dag med klassen,som det nästan var obehagligt skönt att återse efter 5 veckor i den verkliga världen. vi fick annonserat att vi inte har några mer prov och så utan enbart uppgifter att lösa på lektionerna och en del att gå igenom. Känns väldigt skönt!

Idag var det psykiska sjukdomar, vi fick en del fall att koppla till olika sjukdomstillstånd, väldigt kul att diskutera i grupp, bara att göra något meningsfullt var skönt! Sen fick jag skjuts hem (mycket bortskämd som sagt!) tog en promenad till Elins med Olsson som fått resten av veckan ledig (de har tydligen också tagit halvt sommarlov).

På maxi där vi bara skulle köpa lite ost så tog energin slut, helt utan förvarning, jag skrattade åt miniatyrsaker och kände att Lovisa borde varit med enbart för att se humorn i en ananas i pytteskala (man kan ju leka att man är en jätte om man köper enbart miniatyrvaror!). Med den uteblivna energin så gick jag i strejk, det blev ingen matlagning idag, istället krävde jag bröd, bröd med alla pålägg som finns plus en påse godis. Det blev frallor med ost,skinka,räksallad,potatissallad, tomat och gurka. Ungefär det enda i hela världen jag kunde tänka mig att äta just idag.

Efter den överflödiga middagen som bestod av snabba kolhydrater och socker typ så rannsakade jag mig själv och kom fram till att kroppen min skriker efter energi, jag trodde att det inte skulle komma förrän om några veckor när vi närmade oss förlossning (då man tydligen ska ha ett näringsintag som en elitidrottare för att orka påfrestningen).

Somnade i soffan likt en riktig Svensson klockan 20 och efter 2h sömn (med små pauser när jag vaknade och skällde på Olsson för att han valde dåliga tv-program och låg på tvätten jag så omsorgsfullt vek igår men som "ingen" lagt in i skåpet än) så ligger jag nu i sängen och känner mig ungefär lika sliten som någon som tränar till OS. Lustigt att det bara smög sig på, Nu ska jag sova för att inte vara sliten imorgon.

(vi hörs!j

Kommentera

Publiceras ej