Funny thing!

0kommentarer

Jag fick brått ner till tvättstugan, drog med mina två blåa IKEA kassar och ner, grejen är att våran tvättstuga verkligen är en krigszon, folk som tar tvättider, städar inte, låser tvättrummen och glömmer tiden! Det är inte alltid så men tyvärr alldeles för ofta, lägg där till att vi har ett tvättrum med två maskiner som fungerar lite selektivt, en torktumlare som inte tycker att 75minuter med hög värme duger till att torka två maskiner tvätt. I det andra tvättrummet står en liten maskin som ser ut att fira 50års jubileum och en tummlare som ser ut att kunna ta emot en hel soffa (eller åtminstone en uppkäftig högstadieklass).

Detta gör ju att man varje gång man vill tvätta står inför ett dilemma, vill jag ha ren tvätt, eller vill jag ha torr tvätt? Idag hade jag inget val då veckans enda lediga tvättid var till den lilla maskinen,och jag måste få tvättat om jag inte vill börja vända underkläderna ut och in denna vecka.
Ner till stugan vid tolv och ser att den är låst, och det fanns inga tecken på att någon var på väg heller. Då blir man sur, man blir så arg att man får lust att skriva en arg lapp och sätta på dörren, tyvärr så blev jag desperat istället och bestämde mig för att konfrontera min fiende.

Letade upp lägenheten som hade den bokade tiden, ringde på, inget svar. Detta var i en annan trappuppgång (mycket ofräschare än våran skall tilläggas) någonstans börjar en hund skälla högljutt och jag ringer på igen, efter någon minut här jag att någon släpar sig omkring där inne och jag börjar fundera vem/vad som ska öppna dörren.

Dörren öppnas lite på glänt och på andra sidan står... En ung liten kille, eller liten var han väl inte, en bit längre än mig, uppenbart medveten om sitt utseende och med ett ansikte som bevittnade att han talade sanning när han sa "fan jag somnade om, förlåt". Jag funderade på att vara den där elaka tjocka surgrannen som drar en monolog om att detta inte är okej!

Istället insåg jag att jag inte är varken gammal eller sjukpensionär och att jag kunde ta igen den förlorade tiden med att köra den ljusa tvätten på ett kortare tvättprogram så skulle jag vara i fas igen så jag lät den stackars pojken få skämmas ifred. När han sedan tog sin tvätt så lämnade han tvättstugan med ett " hare gött" och påminde mig väldigt mycket om lillebror som även han lyckas med sådana saker titt som tätt.

(nog för att lilleman är på bild ofta men igår fick jag ett mms med texten "Fick order från Sid om att denna bild skulle skickas till dig, så det är väl säkrast att lyda;)" känns skönt att man inte är bortglömd!)

Kommentera

Publiceras ej