Hot hot hot

0kommentarer

Fredag, fick gå tidigt från praktiken sista dagen, det var inte så mycket att göra idag då värmen dragit in över oss och alla är väldigt sega! Känns sorgligt att den är slut på ett vis samtidigt som min kropp känner en otrolig lättnad, den klarar inte det jag vill att den ska klara!

Värme och sommar är skönt som fan, jag klagar inte, däremot så har jag köpt ett par sandaler som fötterna kan vara svullna i och som jag kan vagga omkring med nu i värmen, det gäller att vara beredd! Idag kom Olsson hem och vi var och handlade mat, när vi kom hem kände jag att jag var tvungen att vara ute! Sagt och gjort, promenad ner till stan.

På stan blev det benidorm och pizza, när vi nästan var framme vid benidorm insåg jag min egna nedsatta förmåga, vänster sida av mage/ljumske gjorde sig påminda genom smärta och det kändes som att någonting skulle trilla ut så jag hann inte mer än komma in innan jag stod framåtlutad och försökte trycka handen mot det som gjorde ont!

Det gick över när jag fick sitta en stund, efter maten tänkte vi ta en stund på någon uteservering i stan en öl eller något annat vuxet (jag behöver väl inte ens påpeka att jag var mer ute efter uteserveringskänslan och en cola?) men de var fulla och vi orkade inte leta bord, gick till torget och satte oss på rådhuset med kaffe och delade på ett wienerbröd. Då kan jag påpeka att man kände sig som en tråkig människa, undvek bargatan för kaffe!

Vi satt en bra stund och sedan vandrade vi hemåt med diverse stopp för mina mysiga smärtor (känns lite som kissblåsan försöker ta sig ut genom urinröret med hjälp av en schweizisk armékniv) men de avtog efter en stund och här hemma njöt vi av våran underbara balkong (hade jag vetat ifall jag skulle vara här i sommar så hade jag lagt manken till och pimpat den men nu är vi ju oftast på resande fot på sommaren så det känns poänglöst). Det var svalt och skönt och utsikten är väldigt behaglig.

Nu är det soffhäng och förhoppningsvis får vi sovmorgon av biologiska klockan imorgon!

(fick en bild förra helgen, Sid är snäll och bygger ett sandhus åt mig, en lagom sommarstuga)

Kommentera

Publiceras ej