Lördag

0kommentarer

Det blev en fredag och hela dagen gick, mannen kom hem och det blev pizza som jag lovade när han for, godis och säsongsavslutningen av greys, efter att ha sett den blev jag så irriterad och fick paltkoma av att på några timmar ätit mer än vad jag gjort den senaste veckan typ. Somnade med magknip och jävulskap!

Vaknade vid klockan sex av att Daniel glömt att slå av sitt alarm och efter det kunde vi inte somna om. Idag var vi ut och skulle köpa skötbord, men det vi bestämt oss för fanns inte. Det är det jag skarpt ogillar med mindre städer, de finns ingen konkurrens och man får sällan tag på det man ska ha! Vi bestämde oss för att ta det en annan dag, vidare till Elins och köpte födelsedagspresent till sid som fyller i början av Juni. Sen ner till stan där vi köpte presenter till fler födelsedagsfirare. Köpte på oss det vi kände att vi saknade i bebisklädesväg och åkte utanför stan och granskade närområdet.

Fina landskap var vad vi fick och inte så mycket mer, vi åkte till kråk som ligger strax innan Karlsborg där tittade vi på militärens övningsområden. Där ska Daniel spendera sina kommande tre arbetsveckor, ledig en vecka nu sen borta en vecka, hemma en helg och så håller det på. Måste påpeka att det inte är kul men däremot ekonomiskt!

Sen har dagen gått åt till att sova i typ två timmar, gå igenom barnkläder för att se vad vi har och vad vi eventuellt saknar till första tiden, insåg att vi hade mest vita bodys, jag som inte ens gillar vitt men annars var det en väldig blandning och det känns lättare att köpa saker när man vet hur hon ser ut och vilken storlek hon är i. Nu har vi en hel del av grundgrejerna.

Förlossningsdiskussion har pågått till och från i två dagar och även där är planen enbart att vi tar det som det kommer (även om jag inser mer och mer att jag inte vill ha nålar i mig! För då kommer jag gå här i två månader och vara jätteorolig för det!) resten får gå som det går!
Nej men nu har vi det mesta vi kan kontrollera över nu, sen blir det mer fix ju längre fram vi kommer och annars så har jag en lista med sådant jag inte gärna vill glömma.

Nu har solen äntligen kommit fram och vi ska ta en promenad. Vi hörs

(the list!)

Kommentera

Publiceras ej