Nedräkning

0kommentarer

6 timmar sömn, 10 timmar praktik. Kom hem, duschade, år resten av melonen och två knäckemackor och däckade sedan i soffan, vaknade då och då och tvingade mig själv att inte sova, vinglade in till sängen vid strax efter sju och blev klarvaken!

Typiskt, typiskt! När jag ärligen vid strax efter nio börjar att somna in så ringer telefonjäveln, ser förvirrat att det är Olsson och svär en ramsa över att han efter ett års samboskap inte kan lista ut att jag är både halvt död och helt otrevlig denna tid på dygnet. Lyckas få bort oljudet och vänder mig om igen (utan att svara, jag sa ju att jag inte är speciellt trevlig när jag är trött!). När jag precis börjar slappna av igen så får jag ett sms. Tröttsamt! Jävligt tröttsamt speciellt då jag nu är klarvaken och ska upp 05.30 och förmodligen ha praktik 07-17 imorgon också (för att ta igen timmarna från förra veckans ryggsjuka) grejt!

Om jag inte redan var bitter igår så hade jag garanterat blivit det nu!

Dagens plus var iallafall att jag hakade på en av mina gamlingar ner till oasen (husets fritids typ) där hade de en kvinna som spelade gitarr och det var allsång på visor som var säkerligen minst 40-60 år gamla. Vi fick ett häfte så alla kunde sjunga (och trots att jag aldrig hört visorna förr så kunde jag haka på efter första raden då de inte var lika avancerat uppbyggda som populärmusik! Fick till och med beröm av både min lilla gamling och fritidspersonalen ;) ) vi satt på husets innergård, livet luktade sommar och solen stekte. Gamlingarna var lyckliga och visorna var.. Speciella och gamla men väldigt charmiga! Det var glädje och lycka att se vad lite musik kan göra i deras små hjärtan!

Behöver jag påpeka att det gjorde hela min dag? eftermiddagen flög iväg och helt plötsligt var det dags att gå hem!

(en bild som väldigt bra beskriver sinnesstämningen; bajs på rutan!)

Kommentera

Publiceras ej