Note

0kommentarer

Anteckning efter barnmorskebesöket.

SF-mått vecka 29+6 var 30 cm
Blodtrycket var 110/70
Bebis hjärtslag var jämt och regelbundet och hon låg just idag på min högra sida med huvudet ner mot vänster höftben, snett över nederdelen av magen med andra ord.

Vi pratade lite allmänt och kom in på det här med förlossning, eftersom vi valt att inte gå i föräldragrupp så fick jag rådet att gå in på KSS hemsida och läsa på lite om grejen och det har jag gjort nu. Herregud det där ligger så fruktansvärt långt bort i tiden, samtidigt som de senaste 30 veckorna gått väldigt fort.
Lika bra att börja förbereda sig nu och börja tänka på hur vi vill ha det, men det är många besök kvar hos barnmorskan innan det är dags, nu börjar jag gå dit varannan vecka så det finns förhoppningsvis gott om tid till att prata om hur allt kan gå till och förbereda sig på de flesta eventuella utgångarna. En sak verkar omvärlden vara enig om iallafall, det finns ingen smärta jämbördig med förlossningssmärta. Det känns upplyftande måste jag säga, riktigt trevligt att se fram emot!

Det är lustigt det här med tillväxten, jag har inte reagerat så väldigt mycket på att det hänt mycket men alla andra har påpekat det, för jag känner mig mer rörlig nu än för en månad sen. Men förra tisdagen var vi ute och gick och Olsson tog kort, när jag sedan lade in dem i datorn och gick igenom dem så såg jag också hur jäkla tjock jag blivit på magen.

I onsdags skulle jag möta upp mannen på stan innan praktiken, vi ses utanför pressbyrån och när jag kommer gåendes så skrattar människan åt mig och när jag frågar vad det är som är så väldigt roligt så säger han bara att det ser ut som att någon gjort mig på smällen och att det var väldigt svårt att förneka med tanke på att jag tydligen börjat vagga fram igen helt utan att själv märka det.

Det blev inget simma idag, besöket hos BM tog lite tid och jag insåg att jag var tvungen att tvätta klockan fem så det roar jag mig med nu.

(älskar hur snygg man blir när man försöker ta kort på sig själv i en spegel. Jag försökte bara påvisa kroppens magiska förändringar)

Kommentera

Publiceras ej