Ny vecka

0kommentarer

Inledd med Måndag som så många andra veckor. Praktik 07-13, flöt på smidigt och bra utan några större problem, fick stå i köket idag med och kroppen tackar och bockar för det med!

Sen hem och inse att det idag var sommar, kvavt, varmt och stekigt. Duschade, åt och bytte om till en svalkande långklänning och for ner till BM där dagens resultat i vecka 31+6 blev:

HB (blodvärde) - 115, (järntabletterna har inte gjort det de ska men misstänker att det beror på att jag alltid lyckas ta dem vid maten och det var tydligen fel!)
Glucos (blodsocker) - 4,6 (perfekt!)
BlTr (blodtryck) - 110/70 (fortfarande stabilt och jättebra)
SF mått (symfys-fundusmått)- 32 cm (ska ligga ungefär på lika många cm som gångna veckor för medelkurvan)
Bebisens hjärtslag - ca135/min (slår jämt och fint)
Vikt- plus 6-7 kg (lite beroende på våg och tid på dygnet för vägning) sen vecka 12, det känns överkomligt!

Vi pratade lite allmänt kring graviditeten, veckorna som är kvar, förlossning osv. Jag är lika förvirrad som innan och känner fortfarande att vi går på improvisation. Läser det som finns och sållar information för att passa en själv.

Åkte hem och tänkte att en sånhär fin dag måste man göra någonting, lade mig på sängen och somnade, vaknade efter nån timme av att jag frös, la mig i soffan under en filt och somnade om. Det var den kvällen det, vaknade och var väldigt hungrig men orkade inte resa på mig.

Nu har jag däremot klivit upp, diskat pyttepyttelite av berget som blev efter ett misslyckat försök till att baka bullar igår (hur fan misslyckas man, det GÅR inte att misslyckas med bulldeg) förstörde jästen med för varm degsaft, får göra ett nytt försök i helgen. Har ätit yoghurt, macka och vatten ska nu sätta mig på golvet och umgås med ryggen så att jag slipper få tillbaka ryggvärken från hell som efter 30 tantsimmade längder i söndags igen äntligen började att släppa.

Så för att runda av detta, även om det här med att vänta barn överlag varit en riktigt mardrömsaktivitet så tycks iallafall min kropp vara väldigt bra på det! Och detta är jag tacksam över för då kanske det till och med finns en chans att jag gör om det. (och ja, jag är mycket väl medveten om att jag kommer få äta upp varenda ord när hon är ute och att jag då enbart kommer minnas alla de bra stunderna! Och även förpesta min omgivning med expertråd om hur man skaffar/bär på ett barn eftersom just jag begåvats med en perfekt liten rynkig mini-me vars avföring måste höjas till skyarna) nej nu var jag bara elak, jag känner massor av mammor som inte är så, men jag måste sluta hänga på internetforum!

Men tills dess så hörs vi!

(Olsson försökte bevisa att han VISST kunde hitta min blogg, som han för övrigt inte har någonting att sticka näsan i! Vi hittade även en ny bilprydnad att skydda bilen med)

Kommentera

Publiceras ej