Torsdag

0kommentarer

Så var torsdag slut, det var ju också en dag att ta sig igenom. Vi var lite många på praktiken idag vilket gjorde att det blev en del dötid och annat förvirrande.

Idag har ryggen fått vila en hel del eftersom vi var rätt många där och sen eftersom jag tog bilen både igår och idag så har jag inte belastat den så mycket och idag när jag kom hem så vilade jag i två timmar, låg och gjorde absolut ingenting med tvn på.

Nu har jag duschat och har barnolja över hela mig som håller på att sugas upp av min hud så att jag slipper vara torr. Lagade matlåda tills imorgon men kände inte för att äta riktig mat själv så jag åt brinner (breakfast for dinner).
Matlusten är sådär borta igen, men vaniljyoghurt med egenkombinerad risentamüsli (linfrö, quinoa, pumpakärnor och en massa annat spännande min vän Hanna informerat mig om ska vara nyttigt) knäckemacka med ost och vatten till det var precis vad min kropp idag var sugen på (ett trevligt avbrott från det vanliga fett,salt och socker suget som alltid tycks komma när man är ensam på kvällen).

Nej men mer spännande än såhär blir det inte, jag längtar till skolan idag. vore skönt att få ha sina egna kläder om dagarna och de schemalagda rutinerna, sociala umgänget osv. Nu inte sagt att jag inte får socialt umgänge och rutiner på praktiken men geriatrik är inte och har aldrig varit min favoritdel av vetenskapen. Eller i teorin är det kul men inte riktigt i praktiken, och tyvärr blir det svårt att lägga hjärtat i någonting som man inte är intresserad av.

(Brinner)



Kommentera

Publiceras ej