Vecka 22

0kommentarer

Ny vecka igen, skönt det! Sista veckan i maj, snart juni och ledighet och sommar.

Läste tidningen igår och det var en himlans massa människor som dött i helgen, drunkningsolyckor, bilolyckor m.m. Upplyftande! Själv så tillbringare jag helgen utomhus i den mån vi kunnat hitta på något, igår packade vi en kylväska med allt ätbart vi hade hemma och tog oss upp till en insjö mellan Skövde och Mariestad.

Väl där la vi oss på en filt med en varsin bok och där låg vi hela dagen, någon paus här och där för att gå ut i det långgrunda vattnet som hade en behaglig temperatur, Olsson doppade sig men jag höll mig ovanför ytan för att slippa eventuella köldchocker (som SLS varnat för).

På väg hem blev det (av en ren olyckshändelse) en väldigt lång omväg på småvägar runt Skövde/Skara, otroligt fin natur och väldigt många naturreservat och minnesmärken, stora gröna hagar, kossor, får, getter osv. Kändes som att vara på Irland ungefär, väldigt fint avslut på en dag i solen!

Vi drog en sväng förbi klostret i Varnhem som ligger mellan Skövde och Skara, åkte upp till hornborgasjön men orkade inte kliva ur bilen för att ta en titt, får fara dit en annan dag och kika på alla fåglar som bor där. Gillar man natur så är Skaraborg garanterat the place to be på sommaren, så väldigt fint!

Idag är jag ledig, ska skriva en liten grej om basala hygienrutiner. Men istället har jag dammat och städar badrummet, försöker få bort kalkfläckarna från duschen utan att ta livet av mig (mitt rop på hjälp har inte uppfattats av den andra människan som påstår att han bor här så då får man göra det själv!) ska nu ner och tvätta vilket är oroligt välbehövligt!

Nu blev det plötsligt bråttom!

(klostret i Varnhem!)

Kommentera

Publiceras ej