6

0kommentarer

6 dagar sen jag skrev, 6 dagar har gått sen jag informerade omvärlden om mitt otroligt spännande liv.

6 dagar, vad har hänt?
- Daniel har kommit hem
- vi har tvättat
- jag har bakat bröd två gånger
- vi har ätit lördags-lunch på gräddhyllan

Och ja, det var väl det. Saker är liksom inte så händelserika jämt. Rätt skönt ändå med tanke på hur det har varit på sistone och med tanke på hur det kommer att bli.

På Torsdag åker vi till Stockholm och på Söndag åker jag och Astrid hem igen och Daniel börjar sitt nya jobb på måndag, och en vecka senare flyttar vi!

Ungefär så ser det ut, jag är trött, Astrid som tillbringat stora delar av dagen med att sova är också trött och ligger här bredvid mig i gymmet och låter och sparkar för att hålla sig själv vaken.
Daniel skickade jag i säng för längesen, han har klagat över illamående och ledsen mage hela dagen och varit iväg två gånger till jobbet för att lämna in grejer. När han kom tillbaka för andra gången tröttnade jag och påpekade att om man mår dåligt så går man och lägger sig, så det gjorde han.

Det är tyst här hemma nu, otroligt tyst . Det är knappt så grannen törs ljuda då jag härom veckan tröttnade och gav honom en liten lapp i lådan om att inte alla uppskattat hans musik och fotbollsintresse.

Nä, nu ska jag göra något så jag inte bara ligger och blir bitter, matlagning väntar mig strax.

(Bebis har hittat sin tunga, och min tumme uppenbarligen. Mitt bröd och min lapp till grannen)

Kommentera

Publiceras ej